کد خبر: 619200
تاریخ انتشار :

افشای قصد ترامپ درباره نظامیان آمریکا در افغانستان توسط رسانه آمریکایی

ایلنا/ اکسیوس به نقل از منابع آگاه از قصد رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا برای بازگرداندن همه نظامیان آمریکایی خارج از کشور را داشته است.

افشای قصد ترامپ درباره نظامیان آمریکا در افغانستان توسط رسانه آمریکایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از اکسیوس، منابع آگاه گزارش دادند که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پس از شکیت در انتخابات نوامبر گذشته قصد داشت همه نظامیان آمریکایی را از خارج به کشور بازگرداند.

این منابع گزارش دادند که ترامپ قصد داشت در همین راستا نیروهای کشورش را از افغانستان، آلمان، عراق و سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن به کشور بازگرداند.

منابع مذکور اعلام کردند که «جان مک کنتی» یکی از معاونان ترامپ در تاریخ نهم نوامبر برگه‌ای را از طرف ترامپ به «داگلاس مک گریگور»، از مشاوران ارشد وقت وزارت دفاع آمریکا تحویل داده که در آن چندین یادداشت وجود داشته و به او گفته است: «رئیس از شما می‌خواهد که این کار را انجام دهید.»

این برگه شامل فهرستی با چهار بند بود: «از افغانستان، عراق و سوریه خارج شوید و روند خروج نیروها از آلمان را کامل کنید. از آفریقا نیز خارج شوید.»

بر اساس این گزارش، مک گریگور از این خبر غافلگیر شده و عملی شدن این دستور را پیش از مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهوری جدید بعید دانسته بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها