کد خبر: 619749
تاریخ انتشار :

استقبال روسیه از تمدید احتمالی توافق ایران و آژانس

ایسنا/ دیپلمات ارشد روسیه در وین در واکنش به خبر احتمال تمدید توافق ایران و آژانس از این موضوع ابراز خرسندی و آن را گامی ضروری توصیف کرد.

استقبال روسیه از تمدید احتمالی توافق ایران و آژانس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به خبر تمدید احتمالی توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که ٣١ اردیبهشت ماه منقضی شده است، واکنش نشان داد.

وی در پیام خود نوشت: در صورتی که (این خبر) حقیقت داشته باشد، گامی مثبت و ضروری است. مشتاق شنیدن اعلام رسمی آن هستیم.

یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفته است که با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس، احتمال تمدید مشروط توافق قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

این منبع به نور نیوز گفته است: بررسی این موضوع ناشی از حسن نیت ایران برای فرصت دادن به روند مذاکرات جاری در وین است و در صورت قطعی شدن این تصمیم انتظار می‌رود طرف‌های مذاکره‌کننده از فرصت مجددی که ایران در اختیارشان قرار خواهد داد استفاده کنند و با پذیرش مطالبات قانونی ایران روند دستیابی به توافق را تسهیل نمایند.

بر اساس توافق آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران که در سفر اسفندماه سال گذشته گروسی مدیرکل آژانس به ایران به دست آمد مقرر شد، دوربین‌هایی که نظارت‌های فراپادمانی را پشتیبانی می‌کنند تا اول خرداد ۱۴۰۰ روشن بماند، اما فیلم‌ دوربین‌ها در داخل کشور حفظ شود.

در چارچوب این توافق فیلم دوربین‌ها تنها در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین به آژانس تحویل می‌شود و در غیر آن تصاویر فیلم‌ها برای همیشه پاک خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها