کد خبر: 619871
تاریخ انتشار :

رایزنی مقامات امنیت ملی آمریکا و روسیه برای دیدار بایدن-پوتین

ایرنا/ مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دبیر شورای امنیت ملی روسیه درباره دیدار بایدن و پوتین که هنوز زمان و مکان آن مشخص نشده است، رایزنی و تبادل نظر کردند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در بیانیه مشترک روز دوشنبه جیک سالیوان و نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه آمده است که به عنوان بخشی از تماس‌های منظم شورای امنیت، رایزنی هایی در مورد روابط ایالات متحده و روسیه داشتند.  
این بیانیه می‌افزاید: این جلسه ادامه منطقی بحث‌های اخیر بین وزیران خارجه آمریکا و روسیه در ایسلند بود.  این جلسه گام مهمی در آماده سازی اجلاس برنامه ریزی شده ایالات متحده و روسیه بود که تاریخ و محل آن متعاقباً اعلام خواهد شد.  
در بیانیه سالیوان و پاتروشف آمده است: این بحث‌ها به روشی سازنده برگزار شد و با وجود اختلافات برجسته، امکان درک بهتر مواضع یکدیگر را فراهم کرد و طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد علاقه متقابل با اولویت بالا درباره ثبات استراتژی مورد بحث قرار گرفت.  
مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دبیر شورای امنیت ملی روسیه افزودند: دو طرف ابراز اطمینان کردند که می‌توان راه حل‌های پذیرفتنی متقابل را در تعدادی از زمینه‌ها یافت.  
در این بیانیه مشترک تصریح شده است: دو طرف توافق کردند که عادی‌سازی روابط ایالات متحده و روسیه به نفع هر دو کشور خواهد بود و به پیش‌بینی‌پذیری و ثبات جهانی کمک می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها