کد خبر: 619878
تاریخ انتشار :

سازمان ملل باید بداند که رژیم صهیونیستی عامل ویرانی‌ها است

فارس/ عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه گفت: کشورهای عضو سازمان ملل باید بدانند که رژیم صهیونیستی عامل ویرانی‌ها، کشتار زنان و کودکان در سرزمین فلسطین است.

سازمان ملل باید بداند که رژیم صهیونیستی عامل ویرانی‌ها است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اوراهان آتالای عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار داشت:‌ وقتی تاریخ مقاومت علیه اسرائیل را می‌خوانیم متوجه می‌شویم قدرت اصلی و حقیقی رژیم صهیونیستی نیست بلکه ایالات متحده آمریکا و بریتانیا هستند لذا باید در برابر این حقیقت مقابله کنیم و در کنفرانس‌ها نسبت به تبیین آن بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای عضو سازمان ملل باید بدانند که رژیم صهیونیستی عامل ویرانی‌ها، کشتار زنان و کودکان در سرزمین فلسطین است اما چه کسانی متولی حقیقی این جنایت‌ها هستند.

اوراهان آتالای گفت: همواره سازمان ملل تصمیماتی را در خصوص مسئله فلسطین اتخاذ می‌کند اما آیا جلوی  جنایات رژیم صهیونیستی گرفته شده است؟ خیر. زیرا اسرائیل با حمایت برخی کشورها جنایاتش را به راحتی ادامه می‌دهد.

عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه تصریح کرد: سازمان ملل تصمیماتی را در خصوص توسعه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی اتخاذ کرده و بیانیه‌ای را صادر کرده است که نشان‌دهنده تعارض این اقدامات با معاهدات بین‌المللی است اما اسرائیلی‌ها به این موضوع توجهی نمی‌کنند زیرا فقط زبان مقاومت را متوجه می‌شوند.

وی در همین راستا افزود: باید به صورت فوری از طریق پارلمان‌ها، سازمان های حقوق بشری و جامعه بین‌المللی اقداماتی را برای متوقف کردن شهرک‌سازی و اخراج و تبعید ساکنان فلسطین از سرزمین‌شان و کشتن کودکان و زنان انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید از سازمان ملل بخواهیم مسئولیتش در قبال رژیم صهیونیستی را بپذیرد زیرا تاریخ شاهد این روزها خواهد بود.

اوراهان آتالای اظهار داشت: ترکیه همواره کمک‌های زیادی را به مردم فلسطین ارائه کرده لذا از کشورهای اسلامی درخواست می‌شود برای کمک به فلسطینیان با ترکیه همراه شوند و در جلسه‌ای که قرار است در استانبول و با محوریت مسئله فلسطین برگزار شود، حضور یابند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها