کد خبر: 619985
تاریخ انتشار :

تداوم رسوایی اخلاقی در نهاد قانون‌گذار انگلیس

ایرنا/ یک نماینده مجلس عوام انگلیس، در ارتباط با پرونده فساد اخلاقی و آزار جنسی رایج در میان قانون‌گذاران این کشور، به نقض قوانین اخلاقی پارلمان متهم و از کار معلق شد.

تداوم رسوایی اخلاقی در نهاد قانون‌گذار انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«راب رابرتس» از حزب حاکم محافظه‌کار متهم شده است که برای یک خانم ۲۱ ساله پیام‌های غیر اخلاقی ارسال کرده است. کمیسیون مستقل رسیدگی به تخلفات نمایندگان، ضمن بررسی شواهد پرونده، او را به شش هفته تعلیق از کار محکوم کرده است.

«رابرتس» به این رای اعتراض کرد اما پذیرفته نشد. طبق قوانین کمیته انضباطی پارلمان اگر نماینده‌ای برای ۱۰ روز از کار معلق شود، کار به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای و تعیین جانشین کشیده می‌شود.

موضوع رسوایی اخلاقی نمایندگان مجلس انگلیس ید طولایی دارد و سه سال پیش به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در پارلمان انگلیس، فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام‌های ارشد این نهاد سیاسی به امری رایج بدل شده است.

این تحقیقات حاکیست که براثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در پارلمان، آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به عنوان یک معضل پنهان باقی مانده است.

«دیم لورا کاکس» حقوق دان انگلیسی طی گزارشی که در پارلمان ارائه شد، هشدار داده که مفاسد اخلاقی برخی از نمایندگان، کل اعتبار و مشروعیت پارلمان را زیر سؤال برده است. وی خواستار رسیدگی و حل جدی این مساله شد، هرچند پیش‌بینی کرد که برون رفت از این معضل در چارچوب مدیریت فعلی دشوار خواهد بود.

در این گزارش که بخش‌هایی از آن در مطبوعات انگلیس منعکس ‌شد، آمده است که بیش از نیمی از کارکنان پارلمان شاهد و یا مورد سوءاستفاده رفتارهای غیراخلاقی نمایندگان مجلس قرار گرفته‌اند.

این گزارش می‌افزاید، یک‌ پنجم زیردستان نمایندگان مجالس اعیان و عوام قربانی آزار جنسی شده اند و این در حالی است که ۷۵ درصد آن‌ها، از ترس از دست‌ دادن شغل تاکنون سخنی به میان نیاورده‌اند.

گزارش یاد شده که براساس نظرسنجی از یک هزار و ۳۷۷ تن از کارکنان پارلمان انگلیس تهیه‌ شده همچنین مؤید آن است که نیمی از قربانیان به مسئولان انضباطی پارلمان برای طرح شکایت‌های خود اعتماد ندارند.

در این گزارش آمده است: شواهد به‌ دست‌ آمده نشان می‌دهد که تغییر فرهنگ کاری در پارلمان امری اجتناب‌ناپذیر و ضامن تغییر رفتار متخلفان به شمار می‌رود.

«مایکل فالون» وزیر پیشین دفاع و 'دامیان گرین' معاون اول پیشین نخست‌وزیر انگلیس از جمله شخصیت‌هایی بودند که به دلیل رابطه غیر اخلاقی با زنان جوان درگذشته از سمت خود استعفا کردند.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس نوامبر سال گذشته کمیسیون مستقلی را تشکیل دادند تا به تخلفات اخلاقی در این نهاد رسیدگی کند. این کمیسیون اختیار دارد تا نمایندگان متخلّف را تحریم و در موارد حاد اخراج کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها