کد خبر: 620244
تاریخ انتشار :

اعلام بودجه نظامی بایدن

ایسنا/ بودجه دفاعی ۷۱۵ میلیارد دلاری بایدن بر تامین مالی کمک به مدرن کردن زرادخانه اتمی و بازدارندگی در مقابل چین و همچنین توسعه ظرفیت‌های جنگ‌های آتی تمرکز دارد.

اعلام بودجه نظامی بایدن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری رویترز، این بودجه دفاعی که امروز (جمعه) به کنگره ارائه می‌شود شامل سرمایه گذاری در آمادگی سربازان، حوزه فضایی و ابتکار عمل بازدارندگی اقیانوس آرام و در بحبوحه مقابله با ساخت و سازهای نظامی چین در منطقه و فناوری تسلیحاتی اتمی می‌شود.

در این بودجه همچنین درخواست برای خرید ناو، جنگنده و پرداخت برای امور نگهداری تجهیزات و دستمزدها نیز مطرح شده و مبلغ ۳۸ میلیارد دیگر نیز برای برنامه‌های مرتبط دفاعی در اف.بی.آی در نظر گرفته شده است. وزارت انرژی و سایر آژانس‌ها نیز بودجه امنیت ملی را به ۷۵۳ میلیارد دلار افزایش می‌دهند که افزایش ۱.۷ درصدی در آمار ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

همچنین مبالغی برای توسعه و آزمایش آتی تسلیحاتی فراصوت و نسل‌های بعدی سیستم‌های تسلیحاتی در حالی در نظر گرفته شده که ارتش آمریکا به دنبال ظرفیت سازی برای مقابله با چین و روسیه است.

درخواست بودجه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شامل همان‌هایی که برای ارتش در نظر گرفته شده محل بحث در کنگره است که در نهایت تصمیم می‌گیرد این منابع ملی چطور هزینه شوند.

ابتکار عمل اقیانوس آرام که با هدف مقابله با چین ایجاد شده بر رقابت در منطقه هند-پاسیفیک و با هدف تقویت آمادگی آمریکا در منطقه از طریق تامین مالی رادارها، ماهواره‌ها و سیستم‌های موشکی تمرکز دارد.

افراد مطلع اعلام کردند، برای رسیدگی به این مساله و پرداخت هزینه‌های آن، پنتاگون به دنبال از رده خارج کردن تعدادی از تجهیزات قدیمی با هزینه‌های بالاتر نگهداری از جمله چهار فروند ناو ضربتی "لیتورال"، چندین فروند هواپیمای A-۱۰ و همچنین هواپیماهای KC-۱۰ KC-۱۰  و KC-۱۳۵ است.

تنش‌ها با چین یکی از موارد اصلی تغییر نظرات ارتش آمریکا بوده است. پکن، دولت آمریکا را همین اواخر متهم کرد که تهدیدی علیه صلح و ثبات در تنگه تایوان است؛ پس از آنکه یک ناو آمریکایی بار دیگر از این آبراه حساس عبور کرد.

افراد مطلع همچنین اعلام کردند، دولت بایدن همچنین درخواست خرید ۸۵ فروند جنگنده رادارگریز اف-۳۵ ساخت لاکهید مارتین را نیز داده است.

این تامین مالی همچنین با هدف بهبود کنترل و فرماندهی اتمی آمریکا و همچنین پلتفورم‌های ارسال چون زیردریایی اتمی کلاس کلمبیا ساخت صنایع هانتینگتون اینگالز و جنرال دینامیک و مجوز برای حمل بمب‌های اتمی بر روی جنگنده‌های اف-۳۵ است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها