کد خبر: 621369
تاریخ انتشار :

توصیه روسیه به آمریکا برای رسیدگی به مشکلات داخلی خود

ایرنا/ ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اظهارات دبیرکل ناتو در مورد تهدید واقع شدن از سوی همکاری های نظامی - سیاسی روسیه و بلاروس گفت: ناتو به مشکلات داخلی این اتحادیه بپردازد.

توصیه روسیه به آمریکا برای رسیدگی به مشکلات داخلی خود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پیش از این، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مورد همکاری بین مسکو و مینسک و تهدید اینگونه همکاری ها برای کشورهای عضو ناتو اظهار نگرانی کرده بود.

زاخارووا روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود با بیان اینکه هدف ناتو با این دخالتها جلوگیری از شکل گیری ادغام سودمند متقابل بین روسیه و بلاروس است،  سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را به حل مشکلات موجود در خود این اتحادیه توصیه کرد.

وی اظهار داشت: «در مورد اظهارات ینس استولتنبرگ مبنی بر  «محافظت از هر یک از اعضای ناتو د در برابر تهدیدهای ناشی از مسکو و مینسک»، من می خواهم، طبق سنت، برای ناتو و دبیرکل آن آرزوی سلامتی کنم که از هراسهای قدیمی خلاص شوند.»

 بحران در روابط روسیه و اروپا در ماههای اخیر بر سر موضوعات مختلف و اخیرا بلاروس شدت یافته به طوری که تنش های جدید، روابط دو طرف را به پایین ترین سطح از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاکنون کاهش داده است.

 تیرگی روابط روسیه با اتحادیه اروپا که مهم ترین شریک تجاری روسها محسوب می شود بر همه حوزه های همکاریهای دو طرف سایه انداخته است و این وضع روابط بین مسکو و بروکسل (مرکز اداری اتحادیه اروپا) بی سابقه است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها