کد خبر: 619356
تاریخ انتشار :

خبرهای خوش روسیه از مذاکرات هسته ای با ایران

ایرنا - وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه ای نوشت: نشست کمیسیون مشترک کشورهای شرکت کننده در وین برای حل و فصل مسائل مربوط به بازگشت ایالات متحده به برجام و انجام تعهدات خود در پارامترهای اصلی آن پیشرفت چشمگیری داشت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا در این بیانیه با عنوان مشارکت هیئت فدراسیون روسیه در نشست کمیسیون مشترک کشورهای شرکت کننده در برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران (برجام) آمده است: در تاریخ ۱۹ می( ۲۹ اردیبهشت)  ، جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شد، که در طی آن نتایج دور چهارم مذاکرات درباره احیای اجرای کامل «توافق هسته ای»  خلاصه شد.

در این بیانیه آمده است، اعضای کمیسیون مشترک در حل و فصل مسائل مربوط به بازگشت ایالات متحده برای انجام تعهدات خود در جهت عملکرد "توافق هسته ای" (برجام) در پارامترهای اصلی آن پیشرفت چشمگیری داشتند.

 اعضای این نشست همچنین اعضا عزم خود را برای تسهیل دستیابی زودهنگام به توافقات نهایی تأیید کردند.

در پایان این بیانیه خاطر نشان شده است که کمیسیون مشترک در ۲۴ ماه می (دوشنبه دوم خرداد)  دوباره تشکیل جلسه می دهد و کار در سطح کارشناسی بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

ریاست هیات روسی در این مذاکرات را میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به عهده دارد.

 

به گزارش ایرنا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت‌های ایران و کشورهای عضو برجام در محل گراندهتل وین برگزار شد، روسای هیات ها مروری بر پیشرفت های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش رو پرداختند.

هیات ها با اشاره به متن های تهیه شده که در نتیجه نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده اند،   از وضعیت کلی مذاکرات و مسیر طی شده اظهار رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاباهنگ کنونی در ادامه گفتگوها تاکید کردند.

 در دو هفته اخیر، مذاکرات و رایزنی های مختلف میان هیات ها چه در سطوح معاونین و چه در سطوح کارشناسی به صورت فشرده در جریان بود؛ از جمله ساعاتی پیش از برگزاری کمیسیون، گروه کارشناسی لغو تحریم ها و گروه کارشناسی تمهیدات اجرایی با حضور هیات های همه کشورهای عضو برجام دریک نشست مشترک تلاش کردند تا حد ممکن متون پیش نویس را برای ملاحظه روسای هیات ها و سپس گزارش به پایتخت ها آماده کنند.

در نتیجه این رایزنی ها و نیز تلاش های هیات های کارشناسی طرف های درگیر در گفتگوها، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله ای رسیده است که جز برخی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم های سیاسی در پایتخت های کشورها است، بقیه بخش های متن تقریبا آماده است.

هیات ها در پایان این دور از گفتگوها عازم پایتخت های خود شدند. قرار است دور دیگر گفتگوها هفته آینده مجددا از سر گرفته شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها