کد خبر: 621715
تاریخ انتشار :

ناپدید شدن جنگنده میگ -۲۹ بلغارستان از صفحه رادار

فارس/ وزارت دفاع بلغارستان از یک سانحه هوایی برای یک فروند جنگنده میگ-29 نیروی هوایی این کشور خبر داد.

ناپدید شدن جنگنده میگ -۲۹ بلغارستان از صفحه رادار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت دفاع بلغارستان چهارشنبه از ناپدید شدن یک فروند جنگنده نیروی هوایی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از تلویزیون دولتی بلغارستان، وزات دفاع بلغارستان اعلام کرد که یک فروند جنگنده «میگ-۲۹» نیروی هوایی این کشور حین پرواز آموزشی بر فراز قلمروی دریایی این کشور در روز چهارشنبه به ناگهان از صفحه رادار محو شد.

وزارت دفاع بلغارستان اعلام کرد عملیات جستجو و امداد  از سوی نیروی دریایی، نیروی هوایی و گارد ساحلی در حال انجام است.

این در حالی است که خبرگزاری صوفیا گلوب اعلام کرده که این جنگنده در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه به وقت محلی در دریای سیاه  سقوط کرده و جلیقه نجات خلبان پیدا شده است.

وزارت دفاع بلغارستان افزود که به دنبال این سانحه برگزاری رزمایش «شابا-۲۱» به حالت تعلیق درآمد.

 میگ-۲۹ جت جنگنده نسل چهارم دوموتوره و دو سکانهٔ فرمانور پذیر است که در دهه ۱۹۷۰ در شرکت میگ اتحاد شوروی به عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شد. میگ-۲۹ از بهترین محصولات صادراتی برای شوروی در زمان خود و برای روسیه در حال حاضر است، این هواپیما همچنان توسط روسیه و بسیاری کشورهای دیگر استفاده می‌شود. جت جنگنده دوموتوره و دو سکانه میگ-۲۹ شباهت زیادی به جنگنده بزرگ‌تر سوخو-۲۷ دارد که هم‌زمان با آن طراحی و تولید شد. این دو جنگنده به منظور رقابت با جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۵ ایگل و اف-۱۶ فالکن ساخته شدند.

نیروی هوایی بلغارستان مجهز به انواع جنگنده های میگ، اف-16 و یوروفایتر است و در چند وقت اخیر به طور فعال در مأموریتهای ناتو و رزمایش در اروپا  شرکت دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها