کد خبر: 621967
تاریخ انتشار :

واکنش چین به تئوری منشاء کرونا توسط آمریکا

ایرنا/ دیپلمات ارشد حزب حاکم چین روز جمعه در گفت‌وگو با وزیر امورخارجه آمریکا تئوری منشاء کرونا در ووهان چین را داستان پوچ خواند.

واکنش چین به تئوری منشاء کرونا توسط آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"یانگ جیچی" رییس کمیسیون امورخارجه مرکزی حزب حاکم کمونیست چین، نگرانی جدی پکن را به آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه ایالات متحده اعلام کرد و گفت برخی از مردم آمریکا "داستان پوچ" در مورد شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان منتشر می‌کنند.

جیچی همچنین در تماس تلفنی به بلینکن گفت که واشنگتن باید مسائل مربوط به تایوان را با دقت و به طور صحیح اداره کند.

دیپلمات ارشد حزب حاکم چین به وزیر امورخارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن باید با پکن همکاری کند تا روابط در مسیر صحیح قرار گیرد و ما از ایالات متحده می‌خواهیم که به حقایق و علوم احترام بگذارد و از سیاسی کردن موضوع خودداری کند و بر همکاری بین‌المللی در مبارزه با بیماری همه گیری کرونا تمرکز کند.

بحث در مورد منشاء ویروس کرونا از زمانی آغاز شد که وال استریت ژورنال در ۲۳ مه (۲ خرداد) مدعی شد، سه محقق از موسسه ویروس شناسی ووهان چین در نوامبر ۲۰۱۹ علائم شبه کووید-۱۹ داشته و پیش از آن‌که این بیماری حتی در چین اعلام شود برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

تنها چند روز پس از انتشار این گزارش بایدن رییس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای غافلگیرانه خواستار تحقیقات مجدد درباره منشاء ویروس شد.

بایدن در این خصوص گفت: «سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی‌های متناقضی از احتمال انتقال ویروس از حیات وحش یا نشت از انستیتوی ویروس شناسی ووهان داشتند لذا وی به سازمان های اطلاعاتی دستور داد تلاش خود را دو برابر کنند و ظرف ۹۰ روز باردیگر در خصوص ریشه اصلی ویروس کرونا به او گزارش دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها