کد خبر: 623292
تاریخ انتشار :

توطئه جدید سازمانهای جاسوسی علیه سوریه

العالم/ تحرکات اخیر سازمانهای اطلاعاتی منطقه ای و غربی در شمال سوریه حاکی است که آنها درصدد هستند تا با تطهیر گروههای تروریستی مسلح به ویژه گروه جبهه النصره که در سالهای اخیر به بهانه ضرورت های تاکتیکی چند بار نام خود را تغییر داده اند، شکل و شمایل جدید و البته میانه رو به تروریست ها بدهند و از این طریق اوضاع سوریه را پیچده تر و این کشور را به چالش بکشند.

توطئه جدید سازمانهای جاسوسی علیه سوریه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

توطئه اخیر سازمانهای جاسوسی منطقه ای و غربی از جمله ترکیه و آمریکا، برای پیچیده تر کردن اوضاع سوریه با استفاده از ابو محمد الجولانی در ادلب و ریف حلب گواهی بر این مدعاست.
در چارچوب این توطئه، آمریکا و ترکیه می کوشند تا با شکل دهی مجدد به گروههای مسلح تروریستی، چهره ادلب و ریف حلب را تغییر دهند که این موضوع در سفرهای مکرر افسران سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و انگلستان به ادلب و دیدارشان با سرکردگان جبهه النصره عینیت یافته است.
آشی که در این آشپزخانه اطلاعاتی پخته شد، ماحصل آن شکل گیری گروهی به نام "ارتش القعقاع بن عمر التمیمی" در مناطق تحت سیطره گروههای مسلح وابسته به ترکیه بود.
کارشناسان معتقدند که حضور گسترده جبهه النصره در این مناطق تحت عنوان ارتش القعقاع با هماهنگی جبهه الشامیه که وابسته به ترکیه است، انجام شده چرا که این حضور در گذشته فقط از طریق چند هسته امنیتی آنهم به صورت محدود بود.
این توطئه پس از دیدارهای ابو ماریا القحطانی به نمایندگی از الجولانی و جبهه الشامیه و نمایندگانی از اخوان المسلمین مانند محمد سرمینی و افسران ترک کلید خورد.
در آن دیدارها، موضوع انتقال تروریستهای جبهه النصره به ویژه تروریستهای خارجی و گروههای تکفیری به مناطق تحت سیطره ترکیه بررسی شد.
هدف از تاسیس ارتش القعقاع، در واقع، معرفی گروه تروریستی جبهه النصره به عنوان گروهی میانه رو در میان گروههای مسلح است تا پس از مدتی این گروه جدیدالتاسیس نیز به عنوان گروهی غیر افراطی به افکار عمومی معرفی شود.

سازمانهای جاسوسی منطقه ای و غربی از ماه فوریه گذشته، عملا انتقال تروریست ها به مناطق اعزاز و عفرین در ریف حلب را آغاز کردند و قبل از اعلام وجود آن در منطقه عفرین، دو مقر برای این گروه تاسیس گردید، و تروریست ها از گروه های کوچک ، درخواست های خود را برای ملحق شدن به این گروه اعلام کردند.
قطعا این نشست ها با تبلیغات رسانه های برای دیدار" ابومحمد الجولانی" با روزنامه نگار امریکایی همراه شد.
قطر و ترکیه درتحرکات سیاسی خود، "ریاض حجاب" هماهنگ کننده تیم عالی مذاکره کننده را که مقیم قطر است، انتخاب کردند. ترکیه ، ریاض حجاب را مامور کرد تا نقطه نظرات گروه های مسلح وابسته به ارتش ترکیه و جبهه النصره را به یکدیگر نزدیک کند.
همزمان با این وضعیت، سازمان اطلاعات جمهوری آذربایجان نیز تحرکاتی را با ترک ها انجام داد. یکی از افسران سازمان اطلاعات آذربایجان به نام "حسن ازیری" مسئول اداری و مالی گروه تروریستی " لواء المهاجرین و الانصار " – یکی از شاخه های گروه تروریستی جبهه النصره و نیز مسئول نقل و انتقال های مالی و ساماندهی کمک های مالی از ترکیه و توزیع آن در سوریه به ویژه در ریف حلب و ادلب به منظور تامین مالی تحرکات جدید جبهه النصره بود، و"ابوعلی نداف " عضو گروه موسوم به ارتش ملی وابسته به ترکیه، را مسئول سازمان اطلاعات جدید کرد تا در کار نقل و انتقال تروریست ها تسهیلاتی ایجاد کند تا نقشه سیاسی، امنیتی و مالی تکمیل شود.
همچنین "أبوالمعتصم بالله زبدانی" که نام واقعی وی " سلیمان الدالاتی " بود، برای سرکردگی این گروه جدید انتخاب شد. وی متولد شهر الزبدانی در ریف دمشق در سال 1989 است.
الدالاتی در آغاز جنگ تحمیلی علیه سوریه به گروه موسوم به "أحرار الشام" در الزبدانی به سرکردگی " أبوعدنان الزبدانی" ملحق شد.
سپس به " جبهه النصره" شاخه القلمون به سرکردگی "ابی مالک التلّی" منتقل شد و پس از آزاد سازی منطقه جرود القلمون از سوی ارتش سوریه، به شمال سوریه رفت و درحال حاضر در منطقه "معره مصرین" در ریف ادلب سکونت دارد.
بنابراین، با گذر زمان ، طرح های زیادی در مناطق شمال سوریه ارائه شده، اما ویژگی مشترک همه آنان، این است که جبهه النصره و القاعده از درخت تروریسم پایین آمدند.

نباید اجازه و فرصت داد که برنامه های طرح ریزی شده توسط سازمان های اطلاعاتی منطقه ای وبین المللی اجرا شود زیرا هدف آنان ایجاد درگیری های جدید و طولانی کردن جنگ تحمیلی به سوریه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها