کد خبر: 623610
تاریخ انتشار :

رزمایش هوایی دریایی روسیه در مدیترانه آغاز شد

ایرنا - وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش دریایی و هوایی این کشور در دریای مدیترانه خبر داد.

رزمایش هوایی دریایی روسیه در مدیترانه آغاز شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این رزمایش هوایی دریایی که در شرق دریای مدیترانه جریان دارد، پنج ناو روسیه از جمله ناو موشک انداز «ماسکوا» و ناوشکن های «آدمیرال اسن» و «آدمیرال ماکاروف» و دو زیردریایی «استاری اوسکول» و «راستف نادانو» شرکت دارند.

در بخش هوایی این رزمایش نیز هواپیماهای ضدناو «توپولف-۱۴۲ ام.کا» و «ایل-۳۸» و بمب افکن های راهبردی دور پرواز «توپولف-۲۲ام۳» و هواپیماهای «میگ-۳۱ ک» شرکت می کنند.

جنگنده‌های میگ-۳۱ک به موشک های مافوق صوت جدید کینژال مجهز هستند و برای نخستین بار به سوریه اعزام شده اند. 

هواپیماهای روسی در این رزمایش، پروازهای تمرینی برای تامین امنیت پایگاه هوایی حمیمم روسیه واقع در استان لاذقیه سوریه و پایگاه پشتیبانی دریایی ترتوس نیروی دریایی روسیه انجام می دهند. 

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای شرکت کننده در این رزمایش، تجهیزات و دستگاه ها را در شرایط اقلیمی سخت و تحت تاثیر درجه حرارت بالا و امکان پرواز طولانی بر فراز دریا را آزمایش خواهند کرد. 

خدمه این هواپیماها، تجربیات عملی در هنگام تمرین هوایی در مناطق جغرافیایی جدید کسب می‌کنند.

مقام‌های روسیه بارها اعلام کرده‌اند که نظامیان این کشور در سال‌های حضور در سوریه بویژه در زمان اجرای عملیات ضدتروریستی روسیه که از سال ۲۰۱۵ به مدت ۲ سال ادامه داشت، تجربیات مهم نظامی بدست آورده و صدها نوع تسلیحات این کشور نیز آزمایش شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها