کد خبر: 623827
تاریخ انتشار :

پوتین دستور واکسیناسیون خارجی ها را صادر کرد

ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به دولت دستور داد تا فرصت های واکسیناسیون را برای شهروندان خارجی مستقر در قلمرو فدراسیون روسیه فراهم کند.

پوتین دستور واکسیناسیون خارجی ها را صادر کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پوتین روز یکشنبه دستور داد تا برای اطمینان از پیشگیری از ویروس کرونا (کووید-۱۹)،  واکسیناسیون اتباع خارجی و افراد بی تابعیت در قلمرو فدراسیون روسیه ضمن رعایت الزامات بهداشتی و اپیدمیولوژیک سازماندهی شود.

وی به کابینه وزیران مهلت داد تا  ۳۰ ژوئن (۹ تیر)  اقدامات انجام شده در این مورد را گزارش دهند.

پیش از این گزارش شده بود که حساب پرداخت امتیاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای خارجی ها و مهاجران در مسکو باز می شود.

 آناستازیا راکووا، معاون توسعه اجتماعی شهردار هم پیشتر، اعلام کرد که داروی اسپوتنیک لایت  برای واکسیناسیون اتباع خارجی در آینده نزدیک به گردش در خواهد آمد.

 شیوع و همه گیری کرونا در روسیه سرعت بیشتری یافته و تعداد مبتلایان به این بیماری در شبانه روز از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته و آمار مرگ افراد  به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است و همین وضع سبب اعمال محدودیت های جدید در پایتخت و برخی شهرهای بزرگ روسیه شده است.  

از جمعیت ۱۴۴ میلیون نفری روسیه تاکنون حدود ۲۳ میلیون نفر با «اسپوتنیک وی» ساخت این کشور واکسینه شده اند.

دولت روسیه بویژه مقام های محلی پایتخت ۱۳ میلیون نفری این کشور تلاش می کنند با اعمال محدودیت های جدید از یک سو و تشویق و راهنمایی و در مواردی هشداردهی به مردم، شرایط برای عبور از موج سوم کرونا را که از سه هفته پیش آغاز شده ،فراهم کنند و همه تلاش ها برای این منظور متمرکز شده ، با این حال هزاران تخت بیمارستانی برای سخت تر شدن اوضاع و افزایش شدید شمار بیماران کرونایی با حال وخیم رزرو و اختصاص یافته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها