کد خبر: 623953
تاریخ انتشار :

نامه سناتورهای آمریکایی به بایدن برای تحریم چین

فارس/ گروهی از سناتورهای آمریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس سنا در ادامه سیاست‌های تحریک‌آمیز واشنگتن در موضوعات مربوط به «هنگ کنگ» و «تایوان»، از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا تحریم‌هایی را علیه پکن وضع کند.

نامه سناتورهای آمریکایی به بایدن برای تحریم چین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» در این خصوص گزارش کرد، سناتور «پت تومی» سناتور جمهوری‌خواه از ایالت پنسیلوانیا و عضو کمیته امور بانکداری، مسکن و شهری و «کریس ون هالن» سناتور دموکرات ایالت «مریلند» به نمایندگی از گروهی از سناتورهای مجلس سنا در نامه‌ای از بایدن درخواست کردند در حمایت از «هنگ کنگ» تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای چینی تحمیل کند.
این سناتورهای آمریکایی مدعی شدند که دولت بایدن در واکنش به اقدام اخیر چین در تعطیلی روزنامه «اَپل دیلی» هنگ کنگ، تحریم‌هایی را علیه مقام‌ها و نهادهای چین وضع کند.
دولت چین چندی پیش، در حالی روزنامه اپل دیلی را تعطیل کرد که در این روزنامه هنگ کنگ در اقدامی تحریک‌آمیز با انتشار مطالبی، خواستار تحریم‌های جامعه بین‌الملل علیه چین شده بودند و مقام‌های رسمی پکن تصریح کردند که انتشار این گونه مطالب، مطابق با قوانین امنیتی جدید، غیرقانونی است.
در سالهای اخیر، تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی دولت ترامپ به پکن در خصوص منشأ شیوع کرونا، موضوعات تایوان و هنگ کنگ و دیگر مسائل بسیار پرتنش بوده است.
مقام‌های پکن علاوه بر تعطیلی روزنامه اپل دیلی، «فونگ وای کونگ» سردبیر ارشد و ستون نویس این روزنامه را که قصد خروج از هنگ کنگ را داشت به ظن توطئه برای همدستی با کشورهای خارجی و به خطر انداختن امنیت ملی بازداشت کردند.
بایدن با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که دولت چین برای سرکوب رسانه‌های مستقل و خفه کردن نظرات مخالفان، اعمال زور می‌کند اما «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اظهارات بایدن تصریح کرد که ردی از حقیقت در اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا وجود نداشته است و از ایالات متحده به دلیل مداخله در امور داخلی چین انتقاد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها