کد خبر: 624037
تاریخ انتشار :

خشم عربستانی‌ها از ساعت طلای وزیر خارجه سعودی

ایسنا/ انتشار عکسی از وزیر خارجه عربستان با یک ساعت مچی گران قیمت، موجب خشم مردم این کشور شد که در دوره شیوع کرونا و قرنطینه با بحران‌های متعددی مواجه شدند.

خشم عربستانی‌ها از ساعت طلای وزیر خارجه سعودی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سایت سعودی لیکس، یک سایت عکسی از فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان را منتشر کرده که در دستش یک ساعت مچی گران‌قیمت دیده می‌شود.

این ساعت مچی از برند پتک فیلیپ مدل "G۵۱۴۶" ساخته شده از طلای سفید و دارای تقویم و تاریخ بوده و ۱۵۰ هزار ریال عربستان قیمت دارد.

انتشار این عکس موجب خشم گسترده شهروندان عربستانی شد که از فقر و محرومیت در رنج بوده و از مالیات‌های دولتی شکایت دارند.

در واقع سیاست‌های سخت اقتصادی شامل افزایش مالیات‌ها، بحران کرونا و افزایش نرخ بیکاری به طور کلی جامعه عربستان را خسته و فرسوده کرده است.

قوانین مربوط به قرنطینه که با شیوع ویروس کرونا در این کشور اجرا شدند، پیامدهای متعددی برای جوانان عربستانی داشته و زندگی و شغل آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

در این میان با وجود افزایش پنج تا ۱۵ درصدی مالیات‌ها در ژوئیه گذشته، یارانه دولتی شهروندان کاهش یافت و شوک جدیدی به آنها وارد کرد.

طبق گزارش مرکز آمار عربستان، نرخ بیکاری نیز در این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۵.۴ درصد افزایش داشته و اقتصاد عربستان هفت درصد رکود پیدا کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها