کد خبر: 624053
تاریخ انتشار :

تجهیز نیروی هوایی مصر به جنگنده‌های پیشرفته «سوخو-35»

فارس/ نیروی هوایی مصر در گامی جهت سبقت گرفتن از رقبا، به جنگنده‌های پیشرفته سوخو-35 مجهز شده است.

تجهیز نیروی هوایی مصر به جنگنده‌های پیشرفته «سوخو-35»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسانه‌ها روز سه‌ شنبه از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس وب» نیروی هوایی مصر  تمام سفارش‌های مرتبط با جنگنده‌های میگ-۲۹ ام و ام ۲ را دریافت کرده است.  این در حالی است که کار ارسال جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ به این کشور نیز آغاز شده است. به گفته منابع آگاه روس، ۱۲ فروند سوخو-۳۵ سفارش مصر قبل از ارسال در مجتمع هواپیماسازی «کومسومولکسان» مشاهده شدند.

سوخو- ۳۵  یک جنگنده چندمنظوره  تک‌خلبان ساخت روسیه با قابلیت مانور بالاست. سوخو-۳۵ در  ناتو با نام فلانکر شناخته می‌شود. سوخو-۳۵ توانایی انجام گستره‌ای از دشوارترین مانورها را در بالاترین کیفیت داراست. 

بنابر گزارش موسسه سوئدی «سیپری»، ارتش مصر ۲۴ فروند سوخو-۳۵ خلال سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به روسیه سفارش داد و قرار است تا سال ۲۰۲۳ این جنگنده‌ها را به طور کامل دریافت کند.  نیروی هوایی مصر قصد دارد با دریافت کامل این جنگنده‌ها ، جت‌های میگ -۲۱ و جنگنده جی-۷ خود را بازنشست کند.

نیروی هوایی مصر همچنین ۳۰۰ تیر موشک‌ هوا به هوای «آر- ۷۳» و «آر- ۷۷» را برای جنگنده‌های میگ- ۲۹ خود دریافت کرده است.

دولت سابق آمریکا به مصر در زمینه خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ از روسیه هشدار داده بود. «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا گفته بود : «بسیار امیدوارم که مصری‌ها تصمیم بگیرند چنین اقدامی را انجام ندهند.»

گزارش  وبگاه معتبر «گلوبال فایر پاور» نیز نشان می‌دهد که ارتش مصر از حیث دفاع هوایی و موشکی با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ موشک و راکت از ترکیه و رژیم صهیونیستی سبقت گرفته است. این نشریه ارتش مصر را از لحاظ قدرت نظامی در سال ۲۰۱۹ در رتبه دوازدهم در جهان قرار داده بود.

رسانه‌های خبری چندی قبل نیز  به تلاش‌های نیروی هوایی مصر برای ارتقا کمی و کیفی خود خبر دادند.

 وبگاه «دیلی ایجپت» به نقل از «نشنال اینترست» نوشت که  نیروی هوایی مصر قصد خرید 50 فروند «میگ-۳۵» ساخت روسیه را دارد. این قرارداد بزرگترین توافق تسلیحاتی دو کشور در سال‌های گذشته محسوب می‌شود. تصاویر  منتشر شده پرواز یک میگ- ۳۳ با پرچم مصر در پایگاه هوایی «ژکوسکی» در روسیه در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها