کد خبر: 624336
تاریخ انتشار :

پوتین نسخه جدید «استراتژی امنیت ملی» روسیه را تائید کرد

مهر/ رئیس جمهور روسیه امروز شنبه نسخه بروز شده استراتژی امنیت ملی مسکو را بر پایه گسترش مناسبات با چین و روسیه تصویب کرد.

پوتین نسخه جدید «استراتژی امنیت ملی» روسیه را تائید کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، نسخه بروز شده استراتژی امنیت ملی روسیه را که بر پایه گسترش مناسبات با کشورهایی همچون چین و هند است تصویب کرد.

یکی دیگر از مهمترین بندهای این استراتژی کاهش هر چه بیشتر سهم دلار در معاملات تجاری روسیه با کشورهای دیگر است.

قبل از امضای رئیس جمهور، این استراتژی در ماه مه توسط شورای امنیت روسیه بررسی و تصویب شده بود.

در همین رابطه پوتین در پیامی اعلام کرد: بدینوسیله من استراتژی امنیت ملی فدراسیون روسیه را تأیید می‌کنم، با این دستور استراتژی امنیت ملی روسیه از تاریخ امضای آن لازم الاجرا می‌شود.

استراتژی امنیت ملی روسیه یک سند اساسی برنامه ریزی استراتژیک است که منافع ملی و اولویت‌های استراتژیک روسیه را مشخص کرده و ابزارهایی را برای محافظت از شهروندان و کشور در برابر تهدیدات داخلی و خارجی مشخص می‌کند این استراتژای همچنین اهداف تقویت امنیت ملی و اطمینان از توسعه پایدار را برای مدت طولانی تعیین می‌کند.

استراتژی جدید جایگزین نسخه قبلی سند می‌شود که در اواخر سال ۲۰۱۵ توسط پوتین تصویب شد.

متن سند جدید حاکی از آن است که روسیه در سالهای اخیر توانایی خود را در مقاومت در برابر فشار تحریم‌های خارجی نشان داده و خاطرنشان می‌کند که ادامه کار برای کاهش وابستگی به واردات در بخش‌های اصلی اقتصاد امری ضروری است.

در سند جدید استراتژی امنیت ملی روسیه، حفاظت از مردم روسیه اولویت نخست خوانده شده است.  

در این سند بر تمایل و تلاش روسیه برای افزایش اعتماد و امنیت و وضعیت قابل پیش بینی در عرصه بین المللی تاکید شده ، همچنین اتخاذ تدابیر متقابل و مناسب برای تامین و پیشگیری از اقدامات خصمانه که تهدیدی برای امنیت و حق حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه است ، حائز اهمیت عنوان شده است.

  در سند جدید استراتژی امنیت ملی روسیه گفته شده است: باتوجه به استفاده برخی کشورها از فناوریهای اطلاعاتی برای مداخله در امور داخلی روسیه و تعداد قابل توجه حملات هکری به منابع اطلاعاتی این کشور، امنیت سایبری به عنوان اولویت جدید راهبردی روسیه شناخته شده است. 

در بخش دیگری از این سند، بر لزوم تامین امنیت اقتصادی روسیه با افزایش قابلیت رقابت اقتصادی و استحکام آن در برابر تاثیرات تهدیدهای داخلی و خارجی تاکید شده است. 

«برای خنثی کردن تهدید ناشی از تحریف تاریخ و نابودی معیارهای اخلاقی با تلاش برای اعمال ارزش های بیگانه در عرصه آموزشی، حفظ ارزش های اخلاقی، روحانی و فرهنگی و تاریخی سنتی روسیه، اولویت جدید ملی شناخته شده است.»

در سند استراتژی امنیت ملی روسیه امده است که نیروهای مخرب در داخل و خارج از روسیه در تلاشند تا از مشکلات برای تضعیف وضعیت روسیه استفاده کنند.

بر اساس ایسن سند کاهش سهم دلار در فعالیت های اقتصادی خارجی یکی از راهکار های تضمین امنیت اقتصادی روسیه عنوان شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها