کد خبر: 624570
تاریخ انتشار :

محاکمه نتانیاهو بازهم به تعویق افتاد

فارس/ دادگاه قدس اشغالی امروز اعلام کرد که برگزاری جلسه بعدی محاکمه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، یک هفته دیگر عقب افتاده است.

محاکمه نتانیاهو بازهم به تعویق افتاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، در حالی که قرار بود این دادگاه روز دوشنبه دوازدهم جولای (بیست‌ویکم تیر ماه) و بعد از چهار هفته تأخیر برگزار شود، اما امروز تاریخ جدید ۱۹ جولای (دوشنبه ۲۹ تیر ماه) برای آن تعیین شد.
این روزنامه نوشت: «اساساََ این تصمیم دادگاه بدان معنی است که روند محاکمه [نتانیاهو] تا ماه اکتبر به‌صورت جدی پیگیری نخواهد شد، زیرا تعطیلات تابستانی دادگاه از ۲۱ جولای تا ۱ سپتامبر خواهد بود و بسیاری از جلسات دادرسی‌هایی که قرار است در ماه سپتامبر نیز برگزار شوند معمولا به دلیل تعطیلات پاییزی یهودیان لغو شده‌اند».
بر اساس این گزارش، یک هفته تأخیر اضافه‌ای که در پیگیری روند محاکمه نتانیاهو افتاده، به دلیل اختلاف نظر بین دادستان و وکلای مدافع وی درباره نحوه بررسی اسناد جدیدی است که توسط شهود ارائه شده است.
به نوشته جروزالم پست، دادستانی و وکلای مدافع نتانیاهو سه ماه آوریل، می و ژوئن را برای مباحثه بر سر اسناد و مدارک گسترده‌ای درخصوص پرونده ۴۰۰۰ صرف کرده بودند و دادستان تاکید داشت که نخست‌وزیر سابق اسرائیل از قدرت برای بهبود پوشش رسانه‌ای خود سوءاستفاده کرده بود.
نتانیاهو در تاریخ شانزدهم فروردین برای سومین بار در محکمه رسیدگی به پرونده‌های فساد خود حاضر شد تا این بار اظهارات شاهدان دعوت شده به دادگاه علیه خود را بشنود.
«لیات بن‌آری» معاون دادستان کل اسرائیل در توضیح اتهامات نتانیاهو با بیان اینکه وی در ارتشاء دست داشته گفته بود نتانیاهو از قدرت خود سوءاستفاده کرد تا در هماهنگی با خروجی‌های رسانه‌ای مرکزی، منافع شخصی‌اش را بهبود بخشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها