کد خبر: 625388
تاریخ انتشار :

رشد ۶۰۰ درصدی اعدام در بحرین

مهر/ نتایج تحقیقات نشان می دهد که تعداد اعدام ها در بحرین در یک دهه اخیر ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۶۰۰ درصدی اعدام در بحرین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از الجزیره، نتایج تحقیقات موسسه حقوق و دموکراسی ها (BIRD) و موسسه حقوق بشری Reprieve نشان می دهد که میزان اعدام ها در بحرین در یک دهه گذشته ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که رژیم آل خلیفه بعد از اعتراضات مردمی گسترده که با بیداری اسلامی (بهار عربی) همراه بوده میزان صدور حکم اعدام را افزایش داده اند.

در این گزارش مشترک اشاره شده است که استفاده از شکنجه، به ویژه در موارد مجازات اعدام، به رغم تعهدات اصلاحات حقوق بشر توسط دولت، گسترده بود.

حدود ۸۸ درصد از مردان اعدام شده در بحرین از سال ۲۰۱۱ به اتهامات تروریستی محکوم شدند و ۱۰۰ درصد از این افراد، شکنجه را تجربه کرده اند.

در بخشی از این گزارش آمده است: امروزه، حدود ۲۶ نفر با اعدام قریب الوقوع مواجه هستند، ۱۱ نفر از آنها شکنجه مقامات بحرین را تائید می کنند.

این در حالی است که «کمیته سازمان ملل متحد علیه شکنجه»، در خصوص این رویه در بحرین به ویژه گفتن اعترافات اجباری از زندانیان ابراز نگرانی کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مجازات اعدام در این مقیاس هرگز دیده نشده، به خصوص هدف قرار دادن بستگان و آشنایان مخالفان سیاسی.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها