کد خبر: 625403
تاریخ انتشار :

تعقیب هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسی

مهر/ مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه از تعقیب یک فروند جنگنده آمریکایی «آرِس» توسط جنگنده «سوخوی» نیروی هوایی روسیه بر فراز آب‌های دریای سیاه خبر داد.

تعقیب هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از اسپوتنیک، مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه از تعقیب یک فروند جنگنده آمریکایی «آرِس» توسط جنگنده «سوخوی» نیروی هوایی روسیه بر فراز آب‌های دریای سیاه خبر داد.

بر اساس این گزارش، مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه از تشخیص و تعقیب یک فروند جنگنده آمریکایی بر فراز آب‌های دریای سیاه که در حال نزدیک شدن به آسمان روسیه بوده خبر داد.

به گفته نیروهای نظامی روسیه، عملیات تعقیب جنگنده آمریکایی منجر به دور کردن آن از آسمان روسیه شده است.

در بیانیه رسمی صادر شده توسط مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه در خصوص این رخداد آمده است: خدمه جنگنده روسی، یک فروند جنگنده «آریِس» مجهز به تجهیزات جنگی الکترونیک را تشخیص داده و به تعقیب آن پرداختند. پس از بازگشت هواپیمای نظامی خارجی از مرز ایالتی (روسیه)، جنگنده روسی به پایگاه هوایی خود بازگشت.

لازم به ذکر است، تحرکات روسیه و ناتو در دریای سیاه طی هفته‌های گذشته و با بالا گرفتن تنش میان دو طرف در دریای سیاه، به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در حالیکه متحدین آمریکا در پیمان ناتو، کشتیرانی و استفاده از آسمان‌های بین‌المللی بر فراز دریای سیاه را حق مسلم خود می‌دانند، روسیه معتقد است ناتو در حال چنگ و دندان نشان دادن به مسکو و تهدید امنیت مرزهای این کشور است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها