کد خبر: 625499
تاریخ انتشار :

نقشه آمریکا برای تخلیه قدس از مسیحیان

سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت‌المقدس با اشاره به توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تخلیه منطقه و به طور خاص فلسطین از مسیحیان گفت که مسیحیان فلسطین سرزمین خود را زیر ظلم دشمن صهیونیستی ترک نمی‌کنند.

نقشه آمریکا برای تخلیه قدس از مسیحیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مطران عطا الله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت‌المقدس گفت که فلسطینیان مسیحیان در این سرزمین مقدس اصالت دارند و آنها متجاوز یا کالا وارداتی از هیچ کجای دنیا نیستند و نباید پیشنهادهای مهاجرت را بپذیرند.

به گزارش القدس العربی، حنا افزود: مسیحیان فلسطینی به خوبی می‌دانند که  مثل دیگر هموطنان با چالش‌ها، دشواری‌ها و شرایط ناسالمی روبه رو هستند؛ اما با این وجود، آنها ثابت قدم هستند و در وطن خود باقی می‌مانند، اصالت مسیحی و فلسطینی خود را حفظ می کنند و سرزمینشان را ترک نخواهند کرد.

سراسقف کلیسای روم ارتدوکس قدس گفت: معدود کسانی هستند که ادعا می‌کنند دلشان به حال مسیحیان می‌سوزد و از طرف آمریکا و دیگران با سم پاشی و بهانه‌های واهی که اصلا قابل توجیه یا پیرش نیست، تلاش می‌کنند مسیحیان را به مهاجرت از فلسطین و ترک سرزمینشان تشویق کنند.

وی تاکید کرد: محور صهیونیستی هیچ کاری با مسیحیت ندارد، اما درگیر یک پروژه قدیم و جدید است که هدف آن تخلیه  شرق از مسیحیان است.

مطران حنا گفت: ما به خوبی می‌دانیم که اوضاع در شرق بر وفق مراد نیست و به خوبی می‌دانیم که چالش‌ها و دشواری‌هایی زیادی وجود دارد؛ اما باز هم می‌دانیم که مسیحیت به ما صبر و تحمل و نه فرار و مهاجرت را آموخته است. بس است هر چقدر که مهاجرت باعث کاهش تعداد مسیحیان در شرق و به خصوص در فلسطین شد و به نظر می‌رسد که  ابزارهای مشکوکی برای تخلیه منطقه از مسیحیان به کار گرفته شده است.

سراسقف کلیسای قدس تاکید کرد: من به مسیحیان فلسطینی می‌گویم از حرف‌هایی که شما را به ترک وطنتان تحریک می‌کنند متاثر نشوید. جایی زیباتر از فلسطین در این دنیا نیست. با وجود همه دشواری‌هایی که موجب درد و رنج و ناراحتی است، مقاومت کنید و برای دفاع از سرزمینتان از خودگذشتگی داشته باشید.

وی با بیان اینکه تصور فلسطین بدون مسیحیان و تصور شرق بدون حضور اصیل مسیحیان ممکن نیست، گفت: مسیحیان  در رشد فکری، معنوی و انسانی  شرق سهیم بوده‌اند.

مطران حنا گفت: دشمنان برای آواره کردن ما نقشه کشیده‌اند. آنها هیچ خیر سرزمین‌های ما، جوامع ما و روابط خوب و برادرانه و انسانی میان اقوام مشرق زمین را نمی‌خواهند. خود را از جامعه عربی و فلسطینی دور نکنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها