کد خبر: 625596
تاریخ انتشار :

سناتور آمریکایی: تنها گزینه بازگشت به برجام است

مهر/ سناتور دموکرات از ایالت کنتیکت آمریکا می‌گوید که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران تنها گزینه قابل قبولی است که ایالات متحده برای تعامل با تهران در اختیار دارد.

سناتور آمریکایی: تنها گزینه بازگشت به برجام است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در میانه گمانه زنی‌های بدبینانه مقامات واشنگتن نسبت به بازگشت مجدد ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران (۲۰۱۵) موسوم به برجام، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا در گفتگو با پایگاه خبری جوئیش اینسایدر تأکید کرد که برجام تنها گزینه قابلِ قبولی است که ایالات متحده جهت تعامل با ایران پیش روی خود دارد.

سناتور مورفی در نشست توجیهی و محرمانه سنا در روز چهارشنبه- نشستی که در آن وزیر خارجه ایالات متحده دورنمایی بدبینانه نسبت به بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران ارائه کرد- شرکت نکرده بود. وی یکی از موافقان اصلی پیوستن مجدد ایالات متحده به برجام در مجلس سنا است. این گروه از موافقان از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا می‌خواهند تا در ازای پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل برجام، تحریم‌های وضع شده از سوی دولت ترامپ را لغو کند.

مورفی در این باره گفت: «من این فرض را نمی‌پذیرم که ما نمی‌توانیم راه بازگشتی به این توافق بیابیم. این امر نیازمند انتخاب‌های سختی از جانب ایالات متحده و همچنین انتخاب‌های دشوار از سوی ایرانیان است، اما من به جز پیوستن به این توافق هیچ راه دیگری را برای حرکت به جلو نمی‌بینم».

وی در ادامه افزود: «من هنوز باور دارم که تنها راه ما بازگشت به توافق (برجام) است».

وی با توصیف وضعیتی که آن را «یک فاجعه» خواند، مدعی شد که عدم بازگشت به توافق با ایران سبب می‌شود تهران به «تشدید فعالیت‌های تحریک‌آمیز و بی ثبات کننده خود ادامه دهد و روند دستیابی به یک سلاح هسته‌ای را سرعت بخشد».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها