کد خبر: 625628
تاریخ انتشار :

پاکستان کمک به طالبان را تکذیب کرد

وزارت خارجه پاکستان امروز (جمعه) اتهامات مطرح شده از سوی معاون اول رئیس جمهوری افغانستان را درباره اینکه اسلام آباد در uملیات کابل علیه طالبان در منطقه مرزی مانع تراشی می‌کند، رد کرد.

پاکستان کمک به طالبان را تکذیب کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که نیروی هوایی پاکستان به نیروهای امنیتی افغان هشدار داد که هرگونه اقدام برای حمله به طالبان در منطقه مرزی "اسپین بولدک" با پاکستان را تلافی می‌کند.

این مقام افغان همچنین بعدا اعلام کرد که اسلام آباد در مناطقی خاص از طالبان پشتیبانی هوایی می‌کند.

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به این صحبت‌ها در صفحه فیسبوک خود نوشت:‌ چنین اظهاراتی از سوی افغانستان تلاش‌های صادقانه پاکستان را برای ایفای سهم خود در یک راه حل متعلق به افغانستان و به رهبری افغانستان تضعیف می‌کند. پاکستان در واقع از طرف افغانستان اطلاعاتی راجع به حملات هوایی احتمالی به طالبان در نزدیکی مرز دریافت کرده و اینکه به حق کابل برای اقدام در داخل خاک افغانستان پاسخ مثبت داده است.

وزارت خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد که از حق دولت کابل برای انجام اقداماتی در قلمروی این کشور آگاه است و اگر درخواستی از سوی کابل داشته باشد، نیروهای پاکستانی وارد عمل می‌شوند. پاکستان به تعهدش برای صلح و دستیابی به یک سازش سیاسی جامع و گسترده در افغانستان پایبند است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها