کد خبر: 625711
تاریخ انتشار :

کره‌شمالی سیاست‌های آمریکا در برابر کوبا را محکوم کرد

فارس/ وزارت امور خارجه کره شمالی، تحریم‌ها و مداخلات خارجی در کوبا را محکوم و از تلاش این کشور و مردم آن در راستای دفاع از حق حاکمیت خود اعلام حمایت کرد.

کره‌شمالی سیاست‌های آمریکا در برابر کوبا را محکوم کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «اعتراضات ضد دولتی که در کوبا رخ داد، نتیجه تحریکات پشت پرده نیروهای خارجی بود که با تحریم‌های متداوم همراه شده و نقشه نابودن کردن انقلاب و سوسیالیسم را پیش می‌برد».
این دیپلمات کره شمالی می‌افزاید: «پیونگ‌یانگ تلاش برای مداخله در امور داخلی به وسیله نیروهای خارجی و از طریق سوءاستفاده از اعتراضات ضد دولتی به‌منظور سرنگون کردن نظام سوسیالیستی کوبا را محکوم کرده و مردود می‌داند».
در این بیانیه آمده است: «ما حمایت کامل خود را از تمام اقدامات و تلاش‌های دولت و مردم کوبا اعلام می‌کند که با هدف حراست از شرافت و حق حاکمیت کشورشان و دفاع تمام‌قد از سرزمین پدری، انقلاب و دستیابی به سوسیالیسم انجام می‌شوند».
سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در ادامه نوشته است:‌ «اطمینان داریم که کوبا مداخلات نیروهای خارجی را در هم خواهد کوبید و به‌طور قابل اتکایی، بر اوضاع فعلی غلبه و از ثبات سیاسی در این کشور محافظت خواهد کرد».
چند روز پیش اعتراض‌های گسترده‌ای در هشت شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشورعلیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. در مقابل حامیان دولت نیز در پنج شهر کوبا تجمع کردند.
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به این اعتراض‌ها در اقدامی مداخله‌جویانه اعلام کرد که ایالات متحده از حق معترضان برای برگزاری تظاهرات حمایت می‌کنند.
ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.
«میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا روز جمعه اعلام کرد: «واشنگتن با وجود صرف میلیاردها دلار، در تلاش خود برای نابودی کوبا شکست خورده است».
این سخنان یک روز پس از آن مطرح شده که بایدن کوبا را «کشوری شکست خورده» توصیف کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها