کد خبر: 625929
تاریخ انتشار :

شاهزادگان سعودی از ترس بن‌سلمان دست به دامان آمریکایی‌ها شدند

فارس/ طبق اسنادی که به دست معارضان عربستانی افتاده است، چند تن از شاهزادگان سعودی با یک شرکت لابی‌گر آمریکایی به نام «مرکوری» برای تحت فشار گذاشتن «محمد بن سلمان» قرار داد امضاء کرده‌اند.

شاهزادگان سعودی از ترس بن‌سلمان دست به دامان آمریکایی‌ها شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته وبگاه سعودی‌لیکس، این شاهزادگان کسانی هستند که پیش از این حداقل یک بار به دست «محمد بن سلمان» به زندان افتاده‌اند. آن‌ها با دادن پول به شرکت «مرکوری» که در زمینه لابی‌گری فعالیت می‌کند، از این شرکت خواسته‌اند تا نظر دولت و کنگره آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا را برای تحت فشار گذاشتن «محمد بن سلمان» در راستای آزادی شاهزادگان زندانی جلب کند.
عمده خواسته شاهزادگان مربوط به آزادی «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق و «احمد بن عبدالعزیز» عموی محمد بن سلمان است. دو نفری که برای پادشاهی بن سلمان یک تهدید بالقوه محسوب می‌شوند.
طبق این اسناد شرکت مرکوری نیز در اولین قدم با نمایندگان کنگره آمریکا ارتباط برقرار کرده است تا نظر آن‌ها را علیه محمد بن سلمان جلب کند.

سعودی‌لیکس در ادامه نوشت که دولت آمریکا ماه گذشته محمد بن سلمان را برای آزادی شاهزادگان بازداشت شده در زندان‌های سری تحت فشار گذاشت و بن سلمان نیز تلاش دارد تا آمریکایی‌ها را راضی کند که به آزادی فعالان سیاسی که تابعیت آمریکایی دارند راضی شوند و برای آزادی شاهزادگان اصرار نکنند.
به گفته منابع سعودی، بن سلمان از آزادی شاهزادگان زندانی نگران است و تلاش دارد تا از آمریکا تضمین بگیرد که شاهزادگان در صورت آزادی بر سر کرسی پادشاهی با او رقابت نکنند
چندی پیش حساب کاربری «العهد الجدید» که به افشاگری از درون خاندان سعودی می‌پردازد نوشت که محمد بن‌نایف مورد شکنجه بدنی شدید قرار گرفته است، پاهای وی را شبیه به کسی که قصد فلک کردنش را دارند، بسته‌اند و دو نفر تمام بدن او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. بن‌نایف همچنین مورد شکنجه روانی از جمله محروم شدن از خواب قرار گرفته و چند روز دست و پا و چشم بسته رها شده است.
این حساب توییتری افزود، آنچه برای محمد بن نایف در حال رخ دادن است به معنای واقعی کلمه مرگ تدریجی است و هدف این است که مرگ وی طبیعی جلوه داده شود. اگر به این شیوه مُرد همان اتفاقی رخ داده که بن‌سلمان آرزویش را دارد اما اگر نمرد در طول زندگی عاجز باقی خواهد ماند و نمی‌تواند حتی امور شخصی خودش را انجام دهد چه برسد به امور حکومتی.
العهد الجدید تأکید کرد، وضعیت سلامتی بن‌نایف وخیم است و فوت نزدیک وی بعید نیست، زندگی او تنها به یک مو بند است. سال گذشته، وکلای بن نایف اعلام کردند که او در زندان نامعلومی بدون حضور پزشک و بدون هیچ ارتباطی نگهداری می‌شود.
در تاریخ ۲۹ خرداد ماه نیز فعالان فضای مجازی و برخی معارضان دولت سعودی نوشتند که «عبدالعزیز الهویرینی» رئیس سازمان امنیت کشور عربستان سعودی و مدیر کل اداره آگاهی بازداشت شده است.
دو ماه پیش نیز صفحه توئیتری «معتقلی الرأی» که به اخبار بازداشت شدگان می‌پردازد، نوشت که بسیاری از طرفداران «محمد بن نایف» در شبکه‌های اجتماعی صرفا به دلیل درج تصویر «محمد بن نایف» در صفحه توئیتری خود بازداشت شده‌اند.
بن سلمان» از زمان به قدرت رسیدن به عنوان ولی‌عهد سعودی، دست به یک پاکسازی گسترده در داخل خاندان سعودی زده و هر فردی را که از جانب وی احساس خطر می‌کرد بازداشت و روانه زندان کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها