کد خبر: 625930
تاریخ انتشار :

آمریکا «حمله پهپادی به حشد شعبی» را تکذیب کرد

فارس/ با گذشت یک روز از انتشار برخی خبرها درباره حمله پهپادی ائتلاف آمریکا به خودروی الحشد الشعبی در نزدیکی مرز سوریه، سخنگوی ائتلاف امروز دوشنبه این خبر را تکذیب کرد.

آمریکا «حمله پهپادی به حشد شعبی» را تکذیب کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا در رد خبرها درباره حمله روز شنبه ائتلاف به الحشد الشعبی، آن را «اطلاعات غلط» خواند.

اظهارنظرها درباره خبر حمله پهپادی آمریکا علیه یک خودروی متعلق به الحشد الشعبی در نزدیکی مرز سوریه ادامه دارد و در تازه‌ترین واکنش‌ها، سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به این خبر واکنش نشان داد.

پیشتر شبکه سعودی العربیه به نقل از «دیدبان حقوق بشر» سوریه مدعی شده بود که این کامیون حامل مهمات برای الحشد الشعبی بود که با پهپاد هدف قرار گرفت.

قاسم مصلح فرمانده عملیات سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار واقع در غرب عراق اما بر خلاف این خبرها گفت که بخش تحت فرماندهی وی، در امنیت کامل قرار دارد.

وی با بیان اینکه در مرزهای عراق و سوریه یا در داخل مناطق بیابانی عراق، هیچ حمله‌ای به نیروهای الحشد الشعبی صورت نگرفته است، افزود: «نیروهای ما در حال انجام مأموریت خود برای حراست از مرزها، تعقیب تروریسم، حمایت از سازه‌ها و کابل‌های برق هستند».

«وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا در پیامی درباره این خبر اعلام کرد: «انتشار اطلاعات غلط از سوی دشمنان ائتلاف درباره حملات به ائتلاف و حملات انجام شده توسط ائتلاف، افزایش یافته است. این بخشی از عملیات رسانه‌ای آنها برای بی اعتبار کردن ائتلاف است».

جنجال‌ها درباره حمله پهپادی آمریکا به خودروی الحشد الشعبی در شرایطی صورت گرفته که قرار است تا چند روز دیگر، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای بررسی موضوع خروج مسالمت‌آمیز نیروهای آمریکایی عازم واشنگتن شود.

جمعه هفته گذشته، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ۲۶ ژوئیه (چهارم مردادماه) میزبان نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها