کد خبر: 625935
تاریخ انتشار :

درخواست روسیه از هند برای تعامل با طالبان

ایرنا- "رومان بابوشکین" معاون سفیر روسیه در هند روز دوشنبه با تاکید براینکه طالبان یک طرف مذاکرات صلح افغانستان است از دهلی نو خواست مانند تعامل با تمام بخش‌های جامعه افغانستان، با طالبان نیز ارتباط برقرار کند.

درخواست روسیه از هند برای تعامل با طالبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاون سفیر روسیه با اشاره به اینکه طالبان یک واقعیت در افغانستان است گفت: جهان باید برای ارتباط با آن‌ها ذهنی باز داشته باشد و به آن‌ها مشروعیت سیاسی بدهد. 
معاون سفیر روسیه با بیان اینکه مسکو هیچ ارتباطی میان طالبان و گروه تروریستی داعش نمی‌بیند افزود: گروه تروریستی داعش هیچ مرزی ندارد به همین دلیل ما شاهد حضور آن در سوریه، عراق و حتی بخش‌هایی از جنوب آسیا هستیم. با توجه به مساله تروریسم در افغانستان، ما بسیار به فعالیت گروه داعش توجه می‌کنیم. اما طالبان محدود به مرزهای افغانستان است و سعی می‌کند خود را به عنوان یک نیروی سیاسی در افغانستان معرفی کند. 
وی در مورد حضور نیروهای خارجی در افغانستان گفت: روسیه درحال حاضر نیازی به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نمی‌بیند و نیازی به مداخله نظامی خارجی نیست. فعالیت‌های نظامی بدون پیشرفت سیاسی می‌تواند باعث بی‌ثباتی شود که از مرزهای یک کشور فراتر می‌رود. ما می‌توانیم مذاکرات صلح افغانستان را ترغیب کنیم و در مذاکرات شرکت نماییم. 
بابوشکین همچنین توضیح داد که روسیه و هند وضعیت افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کنند.  وی در این خصوص گفت: نقش هند و سایر کشورهای منطقه بدون شک مهم است. هند باید به نوبه خود وضعیت افغانستان را تجزیه و تحلیل کرده و با توجه به واقعیت‌های کنونی پیش برود. هند یک بازیگر بزرگ در افغانستان است و همیشه از دولت افغانستان حمایت کرده است. 
گروه طالبان از اواسط ماه اردیبهشت امسال حملات تهاجمی خود را در چند جبهه مهم آغاز کرد. اما همزمان با تشدید حملات طالبان، آمریکا و ناتو در حال خروج نیروهای خود از افغانستان هستند. 
درهمین حال "ژنرال اجمل شینواری" سخنگوی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که در عملیات‌های چهار روز گذشته نیروهای امنیتی این کشور در مناطق مختلف افغانستان، ۹۶۷ نیروی طالبان کشته و ۵۰۰ نفر دیگر از این گروه مجروح شدند. 
آمریکا هفته گذشته بخش مهمی از نیروها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. اما گفته شد حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند تا از سفارت این کشور در خاک افغانستان حفاظت کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها