کد خبر: 627214
تاریخ انتشار :

روسیه: گفتگوی روسیه و آمریکا می تواند مانع نابودی ساختار جهانی کنترل تسلیحات شود

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای به مناسبت سی امین سالگرد انعقاد معاهده استارت یک گفت: ممکن است گفتگوی راهبردی جامع بین مسکو و واشنگتن ،که روسای جمهور روسیه و آمریکا در آخرین دیدارشان با آن موافقت کردند، به غلبه بر فرسایش چارچوب کنترل جهانی تسلیحات کمک کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: فدراسیون روسیه به طور مداوم از افزایش ثبات استراتژیک و امنیت بین المللی با روش های سیاسی و دیپلماتیک ، از جمله امضای معاهده ها و توافقتنامه های مربوطه حمایت می کند. این امر در شرایطی که تلاش می شود به طور عمدی چارچوب بین المللی کنترل تسلیحات دچار فرسایش و نابودی شود، اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما معتقدیم که گفتگوی استراتژیک پیچیده ای که روسای جمهور روسیه و ایالات متحده در دیدارشان در 16 ژوئن توافق کردند ، ممکن است به غلبه بر این روند بسیار خطرناک کمک کند."

به گفته وزارت خارجه روسیه، این معاهده که در 31 ژوئیه 1991 امضا شد ، اولین توافق بین المللی بود که شامل زرادخانه های استراتژیک تهاجمی دو قدرت بزرگ هسته ای جهان می شد. این پیمان برای یک دهه و نیم نقش مهمی در ایجاد ثبات روسیه و آمریکا در حوزه هسته ای و موشکی ایفا کرد ، میزان شفافیت و پیش بینی پذیری لازم را در سیاست های دو کشور در حوزه استراتژیک هسته ای تضمین کرد و به تقویت امنیت در مقیاس منطقه ای منجر شد.

براساس این بیانیه،  در سال 2009-2010 ، مفاد آن مبنایی برای یک معاهده جدید روسیه و ایالات متحده در زمینه اقدامات برای کاهش و محدودیت بیشتر سلاح های تهاجمی استراتژیک (استارت جدید) بود که در فوریه امسال برای پنج سال دیگر تمدید شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها