کد خبر: 628370
تاریخ انتشار :

موضع روسیه درباره تصرف قندهار توسط طالبان

ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که تصرف قندهار توسط گروه طالبان به معنی آمادگی این گروه برای تصرف کابل نیست.

موضع روسیه درباره تصرف قندهار توسط طالبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، کابولوف روز جمعه به خبرگزاری ریانووستی گفت: تصرف قندهار توسط گروه "طالبان" به معنی آمادگی انها برای تصرف کابل نیست، آنها فعلا قادر به تصرف پایتخت افغانستان نیستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصرف قندهار دومین شهر بزرگ افغانستان به این معنی است که مسیر طالبان برای فتح پایتخت افغانستان گشوده شده است، اظهار داشت: تصرف قندهار هیچ مسیری را نمی گشاید.

مقام روس گفت: پیشروی های "طالبان" به معنی پایان مذاکرات صلح نیست، مذاکرات به هر طریقی انجام می شود. 

وی خاطرنشان کرد: افغانستان در مورد بالگردهای تهاجمی به روسیه مراجعه کرده، اما هنوز مذاکراتی در این راستا صورت نگرفته است. 

کابولوف در ادامه سخنان خود گفت: شهر قندهار در جریان درگیریهای مسلحانه به تصرف گروه طالبان درنیامده است بلکه فرار نیروهای ارتش افغانستان از میدان جنگ باعث آن شده است.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: تصرف قندهار آنچه را که ما پیشتر گفته بودیم اثبات کرد. این شهر در جریان اقدامات مسلحانه و مقاومت شجاعانه ارتش افغانستان که آمریکا و ناتو آن را تشکیل داده بود تصرف نشده است بلکه فرار نیروهای ارتش باعث تصرف آن بدست طالبان شد. 

شهر قندهار و هرات و تعدادی از ولایت‌های افغانستان دیروز تحت تسلط نیروهای طالبان درآمدند.

در حال حاضر، در افغانستان، درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان وجود دارد که مناطق قابل توجهی از مناطق روستایی را تصرف کرده و حمله هایی را علیه شهرهای بزرگ آغاز کرده اند.

این تنش در شرایطی صورت می گیرد که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج می شوند. دولت آمریکا قول داد در فاصله زمانی از اول ماه مه تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ خروج نیروهای خود را با هماهنگی کامل با متحدانش از افغانستان تکمیل کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها