کد خبر: 628413
تاریخ انتشار :

حکیم:‌ وقت خروج نیروهای آمریکایی از عراق است/ باید به اتهام‌زنی علیه حشدالشعبی پایان داد

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت‌: وقت خروج نیروهای آمریکایی از عراق فرا رسیده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سیدعمار حکیم» در گردهمایی سالیانه آغاز ماه محرم که عصر جمعه در میدان «خلانی» بغداد برگزار شد، اظهار کرد: نمی‌توان سیاست خارجی‌ای داشت که متناسب با سیاسی داخلی کشور نباشد. نمی‌خواهیم روابطمان با کشورهای منطقه مبتنی بر تعارف و منحصر به گرفتن عکس‌های یادگاری باشد. ما روابطی مبتنی بر اولویت‌های منافعمان می‌خواهیم.

وی در ادامه با تاکید بر حل مسائل و اختلافات منطقه‌ای عنوان کرد که بسیاری مسائل منطقه‌ای هست که بلاتکلیف مانده که از همه مهم‌تر مسئله آب‌های مشترک است و ما سازوکارهای دیپلماتیک مؤثر و تصمیمات سیاسی شجاعانه لازم داریم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین تصریح کرد که باید به مجادلات بر سر نهادهای امنیتی کشور و اتهام‌زنی به همه نیروهای وفادار در همه شاخه‌های نیروهای مسلح و از همه مهم‌تر حشد الشعبی پایان داد و با هر کس که به اقتدار حکومت تعرض می‌کند و خارج از چارچوب حکومت سلاح به دست می‌گیرد، برخورد کرد.

حکیم در ادامه تاکید کرد: وقت آن رسیده که کشوری با حاکمیت ارضی کامل شویم که هیچ نیروی خارجی و از همه مهم‌تر نیروی نظامی آمریکایی در آن حضور نداشته باشد.

وی همچنین گفت: از نظر ما گام‌های دولت آقای الکاظمی برای تحقق این هدف، استوار و موفق بوده و برای تحقق کامل نیازمند حمایت مردمی و سیاسی است.

حکیم ادامه داد: تلاش‌های دولت عراق برای بازسازی روابط با کشورهای همسایه و منطقه و جهان شایسته تقدیر است. این تلاش‌ها باعث شده که عراق میدان تفاهم و توافق و گفت‌وگوهای منطقه‌ای و بین‌المللی و نه میدان تسویه‌حساب و نزاع‌های ویرانگر باشد. همواره از این رویکرد دولت حمایت کرده و می‌کنیم و می‌کوشیم که عراق بازیگر اصلی در پل‌زدن میان منافع کشورهای منطقه و جهان باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان بار دیگر با دعوت به گفت‌وگو و مذاکره برای حل مشکلات منطقه گفت: بار دیگر کشورهای همسایه و برادر، عراق، ایران، عربستان، ترکیه و مصر را دعوت می‌کنیم که پشت میز مذاکره‌ای جدی برای خدمت به منافع امروز و فردای ملت‌های منطقه بنشینند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها