کد خبر: 628680
تاریخ انتشار :

دیدار وزیر خارجه پاکستان با چهره‌های سیاسی افغان

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان از دیدار با نمایندگان برخی رهبران سیاسی افغانستان به رهبری محمد یونس قانونی خبر داده است.

دیدار وزیر خارجه پاکستان با چهره‌های سیاسی افغان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، قریشی در توییتر نوشته است که این نشست در "یک زمان بسیار حیاتی" برگزار شد. او گفته است که "هدف نهایی ما به وجود آمدن یک افغانستان آرام، متحد، دموکراتیک، باثبات و شفاف است".

قریشی همچنین افزوده: "مهم است که از نزدیک گام‌های بعدی خود را به نفع افغانستان و منطقه هماهنگ کنیم. برای حمایت از روند صلح و آشتی یک همگرایی آشکار بین‌المللی وجود دارد."

وزیر خارجه پاکستان نوشته است که برای رهبران افغانستان بسیار مهم است که به خاطر یک راه حل سیاسی فراگیر و همه‌جانبه متحد شوند.

او در توییتی نوشته است: "موضع پاکستان بسیار روشن بوده است. ما بر این باوریم که یک راه حل توافق‌شده سیاسی یگانه راه پیشروست. ما نمی‌خواهیم حلقه ادامه دار جنگ داخلی را ببینیم. ما می‌خواهم افغانستان پیشرفت و رونق داشته باشند نه این که فقط زنده بمانند."

روز گذشته (یکشنبه) سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد که هیاتی از مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی افغانستان به اسلام آباد رسیده‌اند.

در عکس‌هایی که سفارت پاکستان نشر کرده، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان، محمد یونس قانونی، معاون پیشین رئیس جمهور، احمد ضیا مسعود، معاون پیشین رئیس جمهور، محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت، محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، احمد ولی مسعود، رئیس بنیاد شهید افغانستان دیده می‌شوند.

سفارت پاکستان گفته که آنها برای دیدار "سه روزه" در مورد صلح و ثبات افغانستان به پاکستان رفته‌اند.

شاه محمود قریشی اضافه کرده است که پاکستان می‌خواهد تمام رهبران افغانستان باهم برای منافع ملی خود کار کنند و پاکستان به نقش سازنده و هماهنگ‌کننده‌اش ادامه خواهد داد و جامعه جهانی باید به همکاری‌اش به افغانستان ادامه بدهد.

به گزارش بی.بی.سی وزیر خارجه پاکستان تاکید کرده که در این وضعیت بحرانی در افغانستان، به نقش مثبت خود در صلح منطقه‌ای متعهد است.

او همچنین گفته پاکستان برای اسکان موقتی کارمندان نهادهای بین‌المللی و رسانه‌ها از افغانستان در این کشور همکاری می‌کند.

او گفته:"ماموریت (دیپلماتیک) ما به طور کامل در کابل فعال است و خدمات کنسولی ارایه می‌شود و یک واحد ویژه هماهنگی و تسهیل در وزارت کشور/داخله (پاکستان) نیز ایجاد شده است."

قریشی خبر داده است که با وزیر خارجه دانمارک نیز صحبت کرده است و پاکستان خارج کردن کارمندان دیپلماتیک بین‌المللی از جمله ۴۳۱ شهروند افغانستان را که با دولت دانمارک کار کرده‌اند، تسهیل می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها