کد خبر: 629299
تاریخ انتشار :

روسیه: آماده حمایت از سازش بین سودان و سودان جنوبی هستیم

وزارت خارجه روسیه امروز (یکشنبه) در دهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک با سودان جنوبی اعلام کرد، مسکو همچنان به تعهدش در حمایت از سازش بین سودان جنوبی و سودان و تسهیل یافتن راه‌حل‌های قابل قبول مشترک بین این دو کشور آفریقایی با هدف ایجاد توازن منافع در منطقه پایبند است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: عادی‌سازی در جریان اوضاع در سودان جنوبی به گسترش روابط این کشور با روسیه و تقویت چارچوب‌های منظم و قانونی این کشور کمک می‌کند.

این وزارتخانه همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین روسیه و سودان جنوبی، انرژی، حمل و نقل و همچنین اکتشاف و پردازش هیدروکربن جزو موارد همکاری بین دو کشور هستند.

سودان جنوبی در ۲۰۱۱ از سودان اعلام استقلال کرد. از ۲۰۱۳، این کشور تازه تاسیس با جنگ خونین داخلی بین نیروهای تحت حمایت سالوا کر، رئیس جمهوری و نیروهای اپوزیسیون دست به گریبان است.

در سپتامبر ۲۰۱۸، سالوا کر توافق صلحی را با ریک مچار، رهبر اپوزیسیون امضا کرد که اکنون معاون رئیس جمهوری سودان جنوبی است. وی پس از تشکیل دولت انتقالی متحد ملی در فوریه ۲۰۲۰ به عنوان معاون سالوا کر منصوب شد با این حال، درگیری‌ها در این کشور نوپای آفریقایی همچنان ادامه دارد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها