کد خبر: 632753
تاریخ انتشار :

اوراسین تایمز:آمریکا موشکهای جدید به جزایر مورد ادعای چین ارسال می‌کند

نیروهای دریایی آمریکا (USMC) به سرعت در حال اقدام برای استقرار برنامه موشک ضد کشتی دریایی هستند که می‌تواند علیه ناوهای چین استفاده شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 آمریکا با این برنامه درصدد استقرار موشک‌های جدید و نیرومند در "جزایر مورد ادعای چین" و تحت فشار قرار دادن چین در حیاط خلوت آن کشور است.

 این برنامه موشکی موسوم به GBASM بخشی از دکترین طراحی نیروی ۲۰۳۰ نیروهای دریایی آمریکا است که استقرار تیم‌های کوچک و متحرک با هدف "شلیک‌های دوربرد" به دارایی‌های دشمن را در یک محیط به شدت پیچیده و شبکه‌ای شده، پیش بینی کرده است.

این دکترین نظامی در حالی مطرح شده که آمریکا در تلاش است تا خود با سامانه‌های تسلیحاتی چین که آمریکا را در نقطه کور قرار داده‌اند، مقابله نماید.

ارتش آمریکا در نزد کنگره اذعان کرده است که موشک‌های بالستیک مستقر روی زمین چین به آسانی پایگاه‌های آمریکا و غرب اقیانوس آرام را تهدید می‌کنند.

برخی گزارشها نیز از تکامل قابلیت‌های نظامی چین به سمت "جنگ هوشمند" به عنوان شکل پیچیده‌ای از "جنگ شبکه‌ای – مرکزی / اطلاعاتی‌شده" حکایت دارند.

این درحالی است که رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین سال گذشته تهدید کرد که توافق نظامی با آمریکا VFA را به پایان برساند اما سفر لوید استین وزیر دفاع آمریکا به فیلیپین این توافق نظامی را نجات داد و این مسئله فرماندهی سامانه‌های دریایی آمریکا MCSC فرصت داد تا کار را ادامه بدهد و آخرین اقدامات لازم برای یکپارچه کردن سامانه جدید تسلیحاتی را به انجام برساند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها