کد خبر: 633514
تاریخ انتشار :

ازسرگیری پروازهای مستقیم اردن به مقصد سوریه از یکشنبه آینده

نشست‌های دو روزه وزرای اردن و سوریه در شهر امان امروز (سه‌شنبه) خاتمه یافت و دو طرف چند تصمیم از جمله ازسرگیری پروازهای مستقیم به سوریه از تاریخ سوم اکتبر (یکشنبه آینده) را اعلام کردند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به نقل از خبرگزاری پترای اردن، نشست‌های دو روزه وزرای اردن و سوریه در شهر امان امروز (سه‌شنبه) خاتمه یافت.

هدف از این نشست‌ها تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های تجارت، انرژی، کشاورزی، آب و حمل‌ونقل در راستای منافع دو کشور بود.

در این نشست‌های دو روزه، دو طرف بر اهمیت تعیین چشم‌اندازی جهت ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور و رفع تمامی مشکلاتی که در مقابل مبادلات تجاری و حمل‌ونقل میان دو کشور وجود دارند، تاکید کردند.

وزرای اردن و سوریه در حوزه تجارت و صنعت درباره تبادل لیست کالاهای دارای اولویت جهت تقویت معاملات تجاری و بررسی آنها از منظر منافع مشترک توافق کرده و درباره اقدامات اجرایی لازم برای فعالیت دوباره منطقه آزاد اردن-سوریه گفت‌وگو کردند.

دو طرف در حوزه آب و منابع آبی نیز درمورد آغاز به کار مجدد کمیته مشترک آب جهت پیگیری اجرای توافقنامه امضا شده دو کشور در سال ۱۹۸۷ و فعال‌سازی هر چه سریعتر کمیته‌های مشترک و نیز همکاری جهت توسعه بهره‌برداری از آب منطقه حوض یرموک توافق کردند.

مقامات اردن و سوریه در حوزه حمل‌ونقل نیز راه‌های انتقال آسان کالاها، تسهیل ترابری و حمل‌ونقل کالاها و مسافران میان دو کشور، مالیات‌های تعیین شده برای کامیون‌ها و همچنین شرایط شرکت ترابری مشترک اردن-سوریه را با هدف دستیابی به راه‌حل‌هایی برای مشکلات آن ربررسی کردند.

در پایان این نشست‌ها، شرکت هواپیمایی اردن نیز اعلام کرد که پروازهای مسافربری خود میان اردن و سوریه را از تاریخ سوم اکتبر آتی (۱۱ مهر) ازسرخواهد گرفت.

همچنین در این نشست‌ها، ابعاد مختلف همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی و به شکل خاص حوزه برق و راه‌های راه‌اندازی دوباره خطوط انتقال برق میان دو کشور بررسی شده و بر لزوم تدوین نقشه راه شفافی برای بازسازی شبکه برق آسیب دیده در خاک سوریه تاکید شد.

مازن الفرایه، وزیر کشور اردن عصر دوشنبه از بازگشایی گذرگاه مرزی جابر با کشور سوریه از فردا (چهارشنبه) خبر داده بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها