کد خبر: 631081
تاریخ انتشار :

حمایت رهبر کردهای سوریه از حضور آمریکا در خاک این کشور

رئیس کمیته اجرایی شورای سوریه دموکراتیک در سخنانی ادعا کرد که حضور آمریکا در شمال شرق سوریه تضمین کننده دستیابی به تفاهمات سیاسی است.

حمایت رهبر کردهای سوریه از حضور آمریکا در خاک این کشور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الهام احمد، رئیس کمیته اجرایی شورای سوریه دموکراتیک (مسد) در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط اظهار کرد به جوی هود، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک اعلام کرده است که حضور آمریکا در شمال شرق سوریه تضمین کننده دستیابی به تفاهمات سیاسی در سوریه است.

وی افزود: هود بر حفظ نیروهای آمریکا در شرق فرات برای کمک به سوری‌ها در مسیر دستیابی به راه حل سیاسی و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید کرد. ما نیز به طرف آمریکایی گفتیم که هنوز راه حل سیاسی در سوریه به دست نیامده است و حضور شما تضمینی برای دستیابی به تفاهمات سیاسی است. در غیاب حامی آمریکایی خطراتی برای آینده منطقه وجود دارد.

الهام احمد با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان گفت: خروج آمریکا نوعی خلل ایجاد می‌کند، اما با بهره مندی از تجربیات قبلی، ما همیشه به دنبال جایگزین هستیم و لازم می‌دانیم که متحدان و جایگزین‌هایی برای حفاظت از دستاوردهای مردم خود داشته باشیم و آنها را در معرض خطر قرار ندهیم. هیئت شمال شرق سوریه به هود گفت که اگر ایالات متحده تصمیم به خروج بگیرد، این خروج باید در یک بازه زمانی بر اساس یک برنامه مدون باشد و ما به راه حل‌های سیاسی پایدار و درک درباره سرنوشت منطقه رسیده باشیم.

وی درباره روابط کردهای سوریه با روسیه نیز تاکید کرد: ما در بالاترین سطوح با وزارت خارجه روسیه، وزیر دفاع و رهبری نیروهای روس در پایگاه (حمیمیم) و با مراکز روسیه مستقر در منطقه روابط داریم و این گفت‌وگوها متوقف نشده و هماهنگی ادامه دارد. در نشست‌های گذشته دیدگاهمان درباره راه حل بحران سوریه را مطرح کردیم و با آنها به شکل مستقیم گفت‌وگو کردیم. ما همچنین خواستار میانجیگری روس‌ها میان ما و نظام حاکم برای نشستن بر سر میز مذاکرات و حل و فصل مسائل معلق میان دو طرف شدیم اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و ما هیچ نقش بی‌طرفانه‌ای از آنها ندیدیم و آنها بیشتر از نظام جانبداری می‌کنند.

این مقام کرد سوری در ادامه گفت‌وگوی سوری-سوری میان گروه‌های مخالف و دستیابی به اجماع مشترک برای تحت فشار قرار دادن نظام سوریه و ورود به یک فرایند سیاسی واقعی که منجر به یک راه حل سیاسی جامع می‌شود را تایید کرد و گفت: ما می‌خواهیم با اهالی ادلب و استان‌های دمشق، حمص، حماه و قنیطره ارتباط برقرار کنیم تا به آنها اعلام کنیم که ما خواستار صلح و راه حل سیاسی هستیم به همین منظور از ائتلاف اپوزیسیون سوریه و هیئت مذاکره کننده آن خواستیم که در تلاش‌ها برای متحد سازی صفوف مخالفان سیاسی و تشکیل یک نهاد مخالف سیاسی که نماینده همه باشد؛ شرکت کنند.

وی همچنین نسبت به درگیری‌ها میان نیروهای دولت سوریه و گروه‌های مسلح و مخالف در درعا البلد ابراز نگرانی کرد.

الهام احمد در ادامه درباره تشدید حملات ترکیه و بمباران مناطق و اماکن تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال سوریه، گفت که جوی هود اعلام کرد که از همه طرف‌های مستقر در منطقه خواسته است که متعهد به توقف تنش و ضرورت دستیابی به توافق شوند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها