کد خبر: 634650
تاریخ انتشار :

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

​یکی از سوالات پرتکرار افرادی که به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنند این است " برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟ " این یک سوال کلی است زیرا راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و هر کدام شرایط خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی روش‌های مهاجرت به کانادا و شرایط کلی هر کدام بپردازیم.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

انواع روش‌های مهاجرت به کانادا کدامند؟

مهاجرت به کانادا از روش‌های زیر امکان پذیر است:

  • مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • مهاجرت کاری به کانادا
  • مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج با فردی که تابعیت کانادا را دارد.
  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در این کشور
  • مهاجرت به کانادا از طریق به دنیا آوردن فرزند در این کشور
  • پناهندگی در کانادا که روشی نادرست است و مشکلات فراوانی برای فرد پناهجو ممکن است در کار و زندگی ایجاد شود به همین دلیل در این مقاله به بررسی این روش نخواهیم پرداخت.

در ادامه شرایط لازم برای سایر روش‌ها و نقطه شروع مهاجرت به کانادا را معرفی می‌کنیم.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای مهاجرت تحصیلی باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره بالا داشته باشید. داشتن رزومه تحصیلی خوب، تمکن مالی و ... نیز بسیار مهم است. در این روش مهاجرت، ابتدا باید دانشگاه و رشته موردنظر خود را انتخاب کنید سپس مدارک لازم برای دانشگاه همراه با اپلیکیشن فی را ارائه دهید. در صورت اخذ پذیرش باید برای دریافت ویزای تحصیلی و اخذ استادی پرمیت اقدام کنید. اما هزینه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در کانادا چقدر است؟

  • هزینه اپلیکیشن فی حدود 200 دلار
  • هزینه استادی پرمیت حدود 100 دلار
  • هزینه انگشت نگاری حدود 80 دلار
  • هزینه تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی از 15 هزار دلار تا 30 هزار دلار و حتی بیشتر متغییر است.

در مقاله هزینه تحصیل در کانادا از کن اپلای می‌خوانیم: هزینه زندگی یکی از معیارهای مهمی است که در حین مهاجرت به یک کشور دیگر، باید آن را مورد بررسی قرار دهید. اما آنچه بیش از هرچیز دیگری اهمیت دارد، مدیریت هزینه‌ها است. زمانی که هزینه‌هایتان کم باشد و درآمد بالایی هم داشته باشید اگر مدیریت درستی نکنید، با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد. به طور کلی هزینه تحصیل در کشورهای خارجی در مقایسه با کشور ما(ایران) کمی بالاست. کشور کانادا هم یکی از کشور‌های گران و لوکس برای ادامه تحصیل است. اما این بالا بودن هزینه تحصیل در کانادا در تراز و هماهنگی با میزان درآمد افراد است، یعنی به همان اندازه که هزینه افزایش پیدا می‌کند درآمد هم با آن افزایش پیدا خواهد کرد.

1063

مهاجرت کاری به کانادا

برای مهاجرت کاری به کانادا باید رزومه کاری و حتی تحصیلی خوب و پرباری داشته باشید. به علاوه داشتن مدرک زبان با نمره بالا نیز بسیار مهم است. با فراهم کردن این شرایط شانس شما برای مهاجرت کاری به کانادا افزایش می‌یابد. پس از فراهم کردن شرایط دو روش پیش رو دارید:

  1. با یک کارفرمای کانادایی برای اخذ یک موقعیت کاری صحبت کنید و دعوتنامه کاری بگیرید. در صورت موفقیت باید به کانادا سفر کنید در سال‌های اول شما یک ویزای موقت خواهید داشت ولی بعد از چند سال می‌توانید اقامت کانادا را بگیرید.
  2. شما می‌توانید از طریق اکسپرس اینتری اقدام کنید و مشخصات خود را در سایت مربوطه وارد کنید. سپس بر اساس ویژگی‌های شما مثل تحصیلات، سن، رزومه تحصیلی و کاری، شرایط همسر و ... بررسی می‌شوید و در صورت کسب امتیاز مناسب از طرف دولت کانادا اقامت دریافت خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اکسپرس اینتری کانادا به سایت canada.ca مراجعه کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

اگر تمکن مالی بالایی دارید، سرمایه گذاری یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور است. برنامه‌های متنوعی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که شما می‌توانید از طریق سایتی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم از شرایط هر برنامه سرمایه گذاری مطلع شوید.

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با یک شخص کانادایی یا فردی که اقامت کانادا را دارد یکی از روش‌های ساده برای مهاجرت به کاناداست. البته شرایط اخذ اقامت با ازدواج سختگیرانه است و باید صوری نبودن ازدواج ثابت شود. به همین دلیل آفیسر روابط دو فرد را قبل از درخواست ازدواج بررسی می‌کند. مانند پیام‌ها، عکس‌ها، ملاقات‌ها و ...

2 نفر باید بالای 18 سال سن داشته و به مدت 2 سال با هم در ارتباط بوده باشند. هیچ فرزند مشترکی نداشته باشند. زوج کانادایی باید تمکن مالی کافی برای زندگی 2 نفر را داشته باشد. همچنین بعد از ازدواج باید چند سال با هم در یک خانه زندگی کرده و مدیریت حساب‌ها با همکاری یکدیگر انجام شود تا پس از چند سال واقعی بودن ازدواج به اثبات برسد.

مهاجرت از طریق به دنیا آوردن فرزند

با به دنیا آوردن فرزند درخاک کانادا، فرزند شما تابعیت کانادایی دریافت خواهد کرد. ولی والدین نمی‌توانند تابعیت کانادا را بگیرند. بااین‌حال فرزند پس از 18 سالگی می‌تواند اسپانسر والدین خود شود. پس این روش برای مهاجرت مناسب نیست ولی برای اطمینان از امکان مهاجرت فرزندتان به کانادا در آینده خوب است.

کلام آخر

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارید، موسسه کن اپلای در تمام مراحل همراه و مشاور شما خواهد بود تا به راحتی بهترین رشته و دانشگاه را انتخاب کنید و بدون هیچ مشکلی ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. پس از اتمام تحصیل با اخذ ویزای کاری کانادا یا ازدواج و ... می‌توانید به راحتی اقامت کانادا را دریافت کنید زیرا به عنوان فردی که چند سال در کانادا زندگی کرده و در دانشگاه‌های خوب کانادا درس خوانده‌اید صلاحیت بیشتری برای کار در کانادا خواهید داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها