کد خبر: 640493
تاریخ انتشار :

چرا مقامات نجف استعفا دادند؟

منابع خبری عراق گزارش دادند که طی چند روز گذشته استانداران نجف اشرف و ذی قار عراق درپی اعتراضات خیابانی استعفا کردند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«لؤی الیاسری» استاندار نجف اشرف روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی در این شهر اعلام کرد که از مقام خود کناره گیری می‌کند.

برپایه این گزارش، الیاسری علت استعفای خود را "فشارها و تهدیدها علیه خود و خانواده اش" عنوان کرد اما در عین حال گفت که این فشارها از طرف «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر نبوده است.

استاندار مستعفی نجف اشرف خاطرنشان کرد که قبل از تقدیم استعفای خود با «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر دیداری داشته و در آن تمام موضوعات و مسائل را با وی مطرح کرده است.

برپایه این گزارش، الیاسری در عین حال گفت که مقتدا صدر از وی نخواسته است که استعفا کند. وی این مطلب را درحالی اعلام کرد که چهارشنبه هفته گذشته یعنی دو روز قبل از استعفایش مقتدا صدر گفته بود که روند برکناری الیاسری را از مجاری قانونی دنبال خواهد کرد.

رهبر جریان صدر چهارشنبه هفته گذشته خواستار پایان دادن به اعتراضات چندین روزه برای برکناری استاندار نجف اشرف شد و گفت که "این شهر، شهر امیرالمومنین (ع) و مرجعیت است و جای بسی شرم است که فساد و هرج و مرج در نهادها و خیابان های آن رواج یابد".

وی افزود: "سزوار است که آتش زدن لاستیک و سر و صدا در خیابان های نجف متوقف شود و در مقابل، از راههای قانونی و دیپلماتیک برای برکناری (لوی الیاسری) استاندار تلاش خواهیم کرد".

برپایه این گزارش، شهر نجف اشرف از چند روز پیش شاهد تظاهرات اعتراضی نسبت به ضعف خدمات و فساد و درخواست جهت برکناری استاندار بود.

به نوشته رسانه های عراقی، لوی الیاسری استاندار مستعفی نجف اشرف در ادامه کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود تظاهرات و اعتراضات در این شهر را به گفته خود دارای "ابعاد سیاسی" دانست و بدون ذکر نامی مشخص مدعی شد که "فردی مشخص پول لازم برای راه اندازی این تظاهرات تامین کرده و افرادی بدنبال آن هستند که وی برود تا برنامه های خود را اجرا کنند."

الیاسری همزمان گفت که آماده است تا در دستگاه قضائی و سازمان پاکدستی حضور یابد.

الیاسری از سال ۲۰۱۶ استاندار نجف اشرف بود.

چهارشنبه هفته گذشته نیز «احمد غنی الخفاجی» استاندار ذی قار به علت اعتراضات در این شهر به بیکاری و ضعف خدمات رسانی و زخمی شدن سه نفر در جریان تیراندازی در تظاهرات شهر ناصریه مرکز این استان استعفای خود را تقدیم کرد که نخست وزیر عراق با آن موافقت کرد.

دفتر اطلاع رسانی استاندار مستعفی ذی قار اعلام کرد که الخفاجی برای حفظ منافع عمومی و امنیت و ثبات و منافع اهالی این استان استعفا کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها