کد خبر: 633771
تاریخ انتشار :

طرح جدید آمریکا برای بازگشت خانواده‌های داعشی به عراق

نماینده ائتلاف «فتح» در پارلمان عراق هشدار داد که ایالات متحده آمریکا طرح جدیدی را برای بازگرداندن خانواده های داعشی به عراق در سرمی پروراند.

طرح جدید آمریکا برای بازگشت خانواده‌های داعشی به عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به نقل از بغداد الیوم، «عدی ابراهیم خدران» نماینده ائتلاف «فتح» در پارلمان عراق در سخنانی نسبت به بازگشت ناامنی‌ها به این کشور که تحت فشار ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود، هشدار داد.

بر اساس این گزارش، خدران تأکید کرد: عراق پس از چند سال که با چالش فعالیت گروه‌های تروریستی مواجه بوده است، اکنون در اکثر استان‌های خود شرایط امن و باثباتی را تجربه می‌کند اما این ثبات در راستای خدمت به منافع آمریکا در منطقه نیست.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: بنابراین، طبیعی است که آمریکایی‌ها به دنبال بازگرداندن ناامنی به عراق باشند. بازگشت دهها خانواده داعشی از اردوگاه الهول در سوریه، اولین گام‌ها برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در عراق است.

این عضو ائتلاف فتح با اشاره به اینکه بازگرداندان خانواده‌های داعشی به عراق پیامدهای خطرناکی برای این کشور دارد، افزود: طرح آمریکا کاملاً روشن است؛ آنها به دنبال این هستند که شرایط مانند گذشته شود و عراق ناامن گردد. در حال حاضر اکثر کشورها از پذیرش خانواده‌های داعشی خودداری کرده اند زیرا می‌دانند چه خطری برای امنیت آن‌ها خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها