کد خبر: 640729
تاریخ انتشار :

اوکراین با 20 قانونگذار آمریکایی رایزنی کرد

رئیس جمهوری اوکراین در بحبوحه تنش‌ها میان کی‌یف و مسکو، در تماسی ویدیویی با بیش از ۲۰ تن از قانونگذاران آمریکایی رایزنی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 در پی برگزاری این جلسه، سناتور «باب پورتمن» جمهوریخواه که ریاست کمیته اوکراین در سنای آمریکا را بر عهده دارد و در تماس با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین مشارکت داشت، گفت این رایزنی درباره تهدید روسیه در مرزهای اوکراین بود و همچنین زلنسکی بابت کمک نظامی آمریکا و مخالفت آن با خط لوله نورد استریم ۲ و دیگر مسائل قدردانی کرد.

پورتمن در بیانیه‌ای گفت: این فرصت مهیا شد تا مستقیما از رئیس جمهور زلنسکی درباره تقویت قوای نیروهای روس در امتداد مرز روسیه – اوکراین بشنویم و همبستگی جدی خود را با این مردم و دولت منتخب دموکراتیک اوکراین ابراز کنیم.

زلنسکی پس از این جلسه در بیانیه‌ای گفت که به هیات آمریکایی متشکل از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان درباره گام‌هایی برای دستیابی به صلح در چارچوب فرمت‌های کنونی مذاکرات اطلاع‌رسانی کرده است.  

طبق گزارش‌ها، آنها همچنین درباره "اهمیت مشارکت" آمریکا در این فرایند صلح، گسترش فشار تحریم‌ها روی روسیه و همکاری میان آمریکا و اوکراین در حوزه امنیتی گفت‌وگو کردند.  

تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن، به دنبال آنچه تجمیع نیروهای روس در نزدیکی مرز اوکراین خوانده می‌شود، شدیدتر شده است. کشورهای غربی مدعی شدند که روسیه در تدارک حمله به اوکراین است؛ ادعایی که مسکو بارها تکذیب کرده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا اوایل امسال مدعی شد که چنین حمله‌ای احتمالا در اوایل سال میلادی آتی رخ دهد. براساس یک سند اطلاعاتی که به دست واشنگتن پست رسید، جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که چنین حمله‌ای با مشارکت ۱۷۵ هزار نیروی مستقر در نزدیکی این مرز پرتنش انجام خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها