کد خبر: 646162
تاریخ انتشار :

رویکرد "گام به گام" روسیه برای حل و فصل اختلافات میان دمشق و کردهای سوریه

منابع خبری گزارش دادند، تلاش‌های روسیه برای پر کردن شکاف میان دولت سوریه از یک سو و نیروهای سوریه دکوکراتیک (قسد) و نهادهای مرتبط با آن از سوی دیگر و حل و فصل اختلافات درباره سرنوشت شمال شرق سوریه ادامه دارد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 روزنامه العربی الجدید نوشت که دولت روسیه در تلاش است که اختلافات و شکاف موجود میان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با نیروهای سوریه دموکراتیک درباره سرنوشت مناطق شمال شرق این کشور را به صورت تدریجی کاهش دهد.

مناطق شمال شرق سوریه تحت تسلط نیروهای سوریه دموکراتیک است که از حمایت آمریکا برخوردار هستند.

در همین راستا، منابع آگاه و حاضر در شمال شرق سوریه یا منطقه شرق فرات فاش کردند که یک هیئت از نیروهای قسد به زودی به مسکو، پایتخت روسیه می‌رود تا با مقامات وزارت خارجه روسیه درباره گفت‌وگو و مذاکره میان دولت سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک رایزنی کند.

این منابع تأیید کردند که طرف روسی رویکردی گام به گام و تدریجی برای نزدیک کردن دو طرف اتخاذ کرده است و در سفر مذکور درباره پرونده‌های مختلف مورد مناقشه میان آنها به طور جداگانه مذاکره خواهد شد.

در همین راستا، منابع محلی تایید کردند که طی روزهای اخیر طرف روسی بر رفع یکی از بزرگ‌ترین موانع امنیتی شهر "قامشلی" در شمال شرق سوریه نظارت داشته است.

این منابع اشاره کردند که این مرکز ایست بازرسی یکی از بزرگ‌ترین مقرهای نیروهای امنیتی و ایست بازرسی دولت سوریه در شهر قامشلی بود. 

این منابع همچنین افزودند: برچیدن این مرکز ایست بازرسی به دستور روسیه به عنوان بخشی از اقدامات اعتمادسازی بین اداره خودمختار نیروهای سوریه دموکراتیک و دولت سوریه صورت گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها