کد خبر: 646682
تاریخ انتشار :

کاروان آمریکا در شمال عراق هدف قرار گرفت

یک منبع امنیتی خبر داد که یکی دیگر از کاروانهای متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی در استان صلاح الدین هدف قرار گرفته شد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 یک منبع امنیتی حاضر در استان صلاح الدین واقع در شمال عراق از هدف قرار گرفتن یکی دیگر از کاروانهای متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی خبر داد.

این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت که یک بسته انفجاری که در جاده استان صلاح الدین کار گذاشته شده بود، در هنگام عبور کاروان آمریکایی منفجر شد؛ این کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای ائتلاف آمریکا بوده است.

این منبع خبر داد که این انفجار، تلفات جانی در پی نداشته است. در این انفجارها خسارات وارده به عناصر آمریکایی، مالی است و تجهیزات آنان منهدم می‌شود.

سه شنبه هفته جاری نیز دو کاروان حامل تجهیزات لجستیک ارتش آمریکا در استان المثنی عراق منهدم شد. صبح همان روز نیز، منابع عراقی از به صدا درآمدن آژیر خطر در پایگاه آمریکایی «ویکتوری» واقع در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند.

برخی منابع اعلام کردند که بامداد سه شنبه یک فروند راکت ناشناس به این پایگاه آمریکایی، اصابت کرده است. این حملات، واکنش طبیعی به حضور غیر قانونی و اشغالگرانه آمریکاییها در عراق است. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره  اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها