کد خبر: 657343
تاریخ انتشار :

آلمان به مذاکره مستقیم با روسیه امید دارد

بنا به اعلام یک منبع مطلع، آلمان برای مذاکرات مستقیم و شفاف با روسیه در نشست وزرای دارایی گروه بیست برنامه ریزی می کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 دولت آلمان امیدوار به گفتگوهای شفاف و مستقیم با روسیه در نشست گروه ۲۰ است.

منابع دولتی آگاه امروز چهارشنبه اعلام کردند آلمان انتظار دارد در نشست آتی وزرای دارایی گروه ۲۰ گفتگوهای گسترده و مستقیم‌تری با روسیه داشته باشد. این نشست بنا بود ماه آوریل برگزار شود اما به دلیل کناره گیری برخی کشورها روند برگزاری آن دچار اختلال شد.

یکی از منابع آگاه دولتی با یادآوری خروج مقامات بلندپایه انگلیس، ایالات متحده و کانادا که موجب اختلال در نشست پیشین وزرای دارایی گروه ۲۰ شد، افزود که بیشتر (این کشورها) از ماه آوریل سعی در اتخاذ رویکرد متفاوتی دارند.

این منبع آگاه تاکید کرد که تلاش‌ اندونزی که میزبانی نشست بالی در روزهای جمعه و شنبه را برعهده دارد، در جهت نیل به توافق بر سر یک بیانیه مشترک با دشواری بسیار روبرو خواهد بود.

این منبع با اشاره به وقوع جنگ در اوکراین افزود که روسیه و چین در بحبوحه بحران با غرب بر سر اوکراین، به طور فزاینده ای روابط نزدیک‌تری را شکل داده اند.

در پی وقوع جنگ در اوکراین و حمایت های بی وقفه تسلیحاتی و مالی دولت برلین از کی یف، روابط روسیه و آلمان به تیرگی گرایید و روسیه صادرات گازی خود به آلمان را تا ۴۰ درصد کاهش داده و این کشور را همانند متحدان اروپایی خود با بحران جدی انرژی روبرو کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها