کد خبر: 665720
تاریخ انتشار :

اروپا بسته نهم تحریم‌های ضدروسی را دیرتر از برنامه‌ ارائه می‌کند

یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا به تشریج چرایی تأخیر در ارائه بسته نهم تحریم‌های ضدروسی از سوی اتحادیه اروپا پرداخت.

اروپا بسته نهم تحریم‌های ضدروسی را دیرتر از برنامه‌ ارائه می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: اتحادیه اروپا بسته نهم تحریم‌ها علیه روسیه را بسیار دیرتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بود، ارائه خواهد کرد.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، دلیل تأخیر در ارائه بسته نهم تحریم‌ها علیه روسیه، «خستگی تحریمی» در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مقدار محدود ابزارهای فشار به مسکو بوده است.

این منبع آگاه در این خصوص گفت: در حال حاضر نوعی خستگی تحریمی بین کشورهای عضو وجود دارد و همچنین در مورد تحریم روسیه چیز زیادی برای تحریم باقی نمانده است؛ زیرا بیشتر ابزارها در این زمینه استفاده شده و چیز زیادی باقی نمانده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفته بود که این اتحادیه ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه تصویب کند.

کمیسیون اروپا پنجشنبه ۱۴ مهر ماه اعلام کرد که اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریمی علیه روسیه از جمله سقف قیمت نفت را تصویب کرد.

در هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه، اقدامات اقتصادی، محدودیت‌هایی علیه افراد و ایجاد مبنائی برای اعمال سقف قیمتی بر صادرات نفت روسیه رسانه‌ای شد. بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا، ارائه خدمات مرتبط با کیف پول‌ های ارزهای کریپتو متعلق به شهروندان و ساکنان روسیه را ممنوع کرد.

تحریم‌های جدید ممنوعیت واردات و صادرات کالاها از جمله محصولات فولادی، لوازم خانگی، مواد شیمیایی، پلاستیک و سیگار را گسترش داد.

این تحریم‌ها، حمل و نقل نفت روسیه را با قیمتی بالاتر از سقف تعیین شده از طریق دریا از ماه دسامبر و همچنین فرآورده‌های نفتی را از ماه فوریه ممنوع کرد.

این در حالیست که سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر در خصوص تبعات منفی تعیین سقف قیمتی برای نفت این کشور هشدار داده بود.

«دیمیتری پسکوف» در واکنش به تلاش‌های اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه اعلام کرده بود که برنامه‌های گروه هفت برای محدود کردن قیمت نفت روسیه، به طور قابل توجهی بازار جهانی نفت را بی ثبات خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که نفت روسیه که به اروپا تحویل داده نمی‌شود، از طریق مسیرهای جایگزین به کشورهایی عرضه خواهد شد که به شرایط بازار احترام می‌گذارند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که نفت روسیه به کجا صادر می‌شود، گفت که نفت در مسیرهای جایگزین، به کشورهایی که بر اساس شرایط بازار عمل می‌کنند و برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین نمی‌کنند، تحویل داده می‌شود.

در پی شروع جنگ در اوکراین، کشورهای اروپایی به بهانه حمایت از کی یف، تحریم‌های گسترده‌ای علیه بخش انرژی روسیه وضع کردند. در حال حاضر این تحریم‌ها گریبان گیر اروپا شده به نحوی که کشورهای عضو با بحران بی سابقه انرژی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها