کد خبر: 676196
تاریخ انتشار :

انگلیس وعده‌های بر گزیتی خود را محقق نمی‌کند

دولت بریتانیا نمی‌خواهد بر خلاف وعده بر گزیتی خود همه هزاران قانون مربوط به دوران عضویت خود در اتحادیه اروپا را تا پایان سال لغو کند.

انگلیس وعده‌های بر گزیتی خود را محقق نمی‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "وینر سایتونگ" اتریش، برخلاف وعده برگزیت، دولت بریتانیا نمی‌خواهد هزاران قانون همچنان معتبر از دوران عضویتش در اتحادیه اروپا را تا پایان سال لغو کند. روزنامه‌های «تلگراف» و «فایننشال تایمز» این خبر را روز جمعه به نقل از نشست گروه پارلمانی محافظه کار گروه تحقیقات اروپا (ERG) گزارش دادند.

بر این اساس گفته می‌شود که کیمی بادنوک، وزیر اقتصاد انگلیس، به تندروهای برگزیت ERG اطلاع داده است که تنها حدود 800 قانون از 4000 قانون مربوط به دوره عضویت اتحادیه اروپا (1973-2020) تا پایان سال نامعتبر می‌شوند. یک سخنگوی دولت انگلیس این گزارش ها را در خبرگزاری PA تایید کرد.

برای این پروژه که به آن «بنفایر» (کمپ آتش، آتش‌سوزی) نیز می‌گویند، دولت لایحه‌ای به نام «لایحه قانون حفظ شده اتحادیه اروپا» را به پارلمان ارائه کرده بود. بند معروف آن به «بند غروب آفتاب» مقرر می‌داشت که قوانین مربوط به دوران اتحادیه اروپا در صورت عدم تغییر یا حفظ صریح تا آن زمان تا پایان سال در یک ضربه نامعتبر می‌شوند.

اتحادیه‌ها و انجمن‌های کارگری متعددی نسبت به این اقدام هشدار داده بودند، زیرا به زعم آن ها می‌تواند خلأهای قانونی، برای مثال در قانون کار ایجاد کند. سخنگوی دولت انگلیس در عین حال گفت که این پیش نویس قانون همچنان در اصل رعایت می شود و قوانین غیرضروری باید لغو شوند. به گفته وی این به کشور اجازه می دهد تا به بهره برداری از «فرصت های برگزیت» ادامه دهد و به تقویت اقتصاد و نوآوری کمک کند.

انگلیس در دوران پسا برگزیت روزگار خوبی نداشت و بخصوص در عرصه اقتصادی با مسائل و مشکلات زیادی روبرو شد.

برگزیت عواقب اقتصادی وخیمی برای انگلیس به همراه داشت و منجر به هزینه های بالاتر، بروکراسی بیشتر و تاخیر در مرزها و کمبودها در زنجیره های تامین و تدارکات در این کشور شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها