کد خبر: 676204
تاریخ انتشار :

اوکراین برای حمله بهاره خود اعلام آمادگی کرد

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد کی یف برای آغاز حمله بهاره خود علیه نیروهای روس آماده است.

اوکراین برای حمله بهاره خود اعلام آمادگی کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، در حالیکه حملات روز جمعه روسیه در شهرهای مختلف اوکراین دستکم ۲۶ کشته برجای گذاشت، اوکراین برای آغاز حمله بهاره خود علیه نیروهای روس اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در مورد حمله گسترده‌ای که قرار است نیروهای کشورش برای بازپس گیری مناطق اشغال شده در شرق و جنوب انجام دهند، گفت "مراحل اولیه و تدارکاتی این حملات به پایان رسیده، تجهیزات وعده داده شده، آماده و تا حدودی تحویل داده شده است، در واقع باید گفت ما آماده حمله هستیم، هر زمان شرایط آب و هوایی مساعد باشد و فرماندهان تصمیم بگیرند، آن را انجام خواهیم داد. "

این وزیر اوکراینی در عین حال افزود "تانک‌های آبرامز که آمریکا وعده آن‌ها را داده بود در زمان مقرر یعنی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ نمی‌رسند و در این ضد حملات از آن‌ها استفاده نخواهد شد. "

ساعاتی پیش از این اظهارنظر، حملات موشکی روسیه به مناطق مسکونی در چند شهر اوکراین، ده‌ها کشته برجای گذاشت. در اومان در مرکز اوکراین دستکم ۲۳ نفر، در دنیپرو ۲ و خرسون یک نفر در این حملات موشکی کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در واکنش به این حملات در پیام رسان تلگرام نوشت "هر حمله و هر اقدام شیطانی علیه کشور و مردم ما، حکومت تروریست (روسیه) را به شکست و مجازات نزدیک‌تر می‌کند؛ ما خواهان پاسخ بین المللی به اقدامات تروریستی روسیه هستیم. "

روسیه هم به نوبه خود تاکید کرد "مکان‌های استقرار موقت واحدهای ذخیره ارتش اوکراین" را با سلاح‌های "دقیق و نقطه زن" خود گلوله باران کرده است.

در شهر اومان با ۸۰ هزار نفر جمعیت، خبرنگاران خبرگزاری فرانسه شاهد آن بودند که نیروهای امدادرسان در حال بیرون کشیدن اجساد از ساختمانی مسکونی بودند که با موشک شکافته شده بود و زخمی‌هایی که منتظر خبری از نزدیکان خود بودند. دستکم ۲۳ نفر از جمله ۴ کودک در حمله موشکی به این ساختمان کشته شدند.

در حمله موشکی به ساختمانی در دنیپرو هم یک زن جوان و یک کودک سه ساله کشته شدند.

چشم انداز حمله بهاره ارتش اوکراین با پشتیبانی تجهیزات قدرتمند غربی، جنگ را پس از بیش از یک سال درگیری شدید وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها