کد خبر: 676474
تاریخ انتشار :

تلاش آلمان برای اصلاح سیستم پناهندگی در اروپا

وزیر کشور فدرال آلمان با تاکید بر اینکه دولت فدرال بر سر اصلاح سیستم پناهندگی به توافقاتی دست یافته گفت: دولت فدرال می خواهد از روندهای پناهندگی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا حمایت کند و در نتیجه امکان اصلاح سیاست پناهندگان اروپا را فراهم کند.

تلاش آلمان برای اصلاح سیستم پناهندگی در اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، کشورهای اتحادیه اروپا خواهان اصلاح سیستم مشترک پناهندگی هستند. به گفته نانسی فایزر، وزیر کشورآلمان، دولت فدرال بر سر یک موضع مشترک در این باره به توافق رسیده است. به گفته وی رویه های پناهندگی باید از قبل در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا انجام شود. با این حال، بسیاری از سوالات بی پاسخ مانده است.

به گفته "نانسی فایسر"، وزیر کشور فدرال آلمان، دولت فدرال می خواهد از روندهای پناهندگی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا حمایت کند و در نتیجه امکان اصلاح سیاست پناهندگان اروپا را فراهم کند. فایزر شامگاه یکشنبه در برنامه ARD "گزارش از برلین" گفت که "یک حرکت تاریخی وجود دارد که ما می‌توانیم با سایر کشورهای اروپایی مدیریت کنیم تا یک سیستم پناهندگی مشترک را روی کار آوریم. او تاکید کرد که در این راستا ثبت نام و شناسایی مهاجران "در اولین فرصت" بسیار مهم است.

فایزر همچنین توضیح داد که ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی توافق کرده است که مراحل پناهندگی و رسیدگی به درخواست ها می تواند از قبل در مرزهای خارجی انجام شود. این بدان معنی است که ثبت نام و شناسایی پناهندگان قبلاً در آنجا انجام می‌شود. وزیر کشور آلمان تاکید کرد که در صورت توافقی در این باره در اتحادیه اروپا همبستگی سایر کشورها ضروری است.

"فایزر" تاکید کرد که او ماه‌هاست در مورد جزئیات این رویه جدید با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مذاکره کرده است. به گفته وی آلمان در این راستا با فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و بلژیک و غیره همکاری می کند.

کشورهای اتحادیه اروپا در حال کار بر روی اصلاح جامع سیستم مشترک پناهندگی اروپا (CEAS) هستند. در تابستان سال گذشته، کشورهای عضو بر سر قوانین سختگیرانه تر در مرزهای خارجی اروپا و اصلاح پایگاه داده برای گرفتن اثر انگشت توافق کردند. توافقات با پارلمان اتحادیه اروپا در مورد این موضوعات هنوز معلق است. علاوه بر این، 27 کشور در مورد هسته اصلی اصلاحات احتمالی - برای مثال مسئله توزیع پناهجویان – همچنان از راه حل دور هستند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا اکنون باید کمیسیون را از موضع مذاکره خود مطلع کنند.

به گفته فایزر دولت فدرال آلمان همچنین در حال بررسی این مسئله است که آیا روند پناهندگی می تواند در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا انجام شود یا خیر.

وی به روزنامه یکشنبه فرانکفورتر آلگماینه گفت: توافقنامه های مهاجرتی حاکمیت قانون با کشورهای ثالث برنامه ریزی شده است. ما در حال بررسی هستیم که آیا امکان تعیین وضعیت حفاظتی برای پناهجویان در کشورهای ثالث نیز وجود دارد. وزارت کشور فدرال این پروژه را به تایید کرده است.

وزیر کشور فدرال آلمان فرصتی را برای اروپا می بیند که با هم در زمینه سیاست پناهندگی پیشرفت کنند. فایزر در این باره گفت: فکر می‌کنم ثبت نام و شناسایی هر چه زودتر بسیار مهم است تا بتوانیم به روند مرزهای باز در اروپا ادامه دهیم. به گفته وی آلمان در این زمینه با فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و بلژیک همکاری می کند.

در همین حال، در آستانه نشست برنامه ریزی شده پناهندگان در 10 می در برلین، برخی از نخست وزیران ایالات موافق گسترش فهرست کشورهای امن مبدا هستند.

اتحادیه شهرها و شهرداری های آلمان با اشاره به هجوم چشمگیر پناهندگان به ایالات مختلف، از دولت آلمان کمک های مالی و در پیش گرفتن سیاست هایی برای کاهش تعداد پناهندگان را درخواست کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها