کد خبر: 676805
تاریخ انتشار :

حمله پهپادی جدید در خاک روسیه/ کی‌یف هدف موشک باران شبانه کرملین

اکو ایران: در حمله شبانگاهی روسیه به اوکراین، بیش از ۲۰ پهپاد انتحاری شاهد به سمت کیف شلیک شد که پدافند هوایی اوکراین توانست ۱۸ فروند آن را سرنگون کند. همچنین نیروهای کیف توانستند انبارهای نفتی و پالایشگاه روسیه در نزدیکی دریای سیاه را هدف قرار دهند که تانکرهای سوخت را غرق در حریق کرد.

حمله پهپادی جدید در خاک روسیه/ کی‌یف هدف  موشک باران شبانه کرملین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش اکوایران، پدافند هوایی اوکراین اعلام کرد که ۱۸ فروند از ۲۴ پهپاد انتحاری حمله سحرگاهی روز پنجشنبه روسیه، سرنگون شدند.

به نوشته روزنامه گاردین، شهرداری کی‌یف در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی موشک‌ها و پهپادهای سومین حمله طی چهار روز گذشته، منهدم شدند.

شهرداری کی‌یف افزود روس‌ها با استفاده از پهپادهای انتحاری و موشک‌های احتمالاً از نوع بالستیک، به کی‌یف حمله کرده‌اند.

از ۱۵ پهپاد انتحاری شاهد که به شهر ساحلی اودسا در دریای سیاه شلیک شد، پدافند هوایی ۱۲ فروند را منهدم کرد. سه فروند نیز به محوطه دانشگاه برخورد کردند. فرماندهی ارتش جنوب اوکراین اعلام کرد که این حمله تلفات جانی نداشت.

روسیه از اکتبر سال گذشته به طور مرتب اوکراین را بمباران کرده است. آخرین انفجارها کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن گزارش شد که کیف اعلام کرد ۲۱ نفر در حمله روسیه به شهر خرسون کشته شدند.

به گفته سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهر کیف، نیروهای اوکراینی ۱۸ فروند از ۲۴ پهپاد مهاجم را شبانه سرنگون کردند.

هم‌چنین، بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، در اوایل روز پنج‌شنبه، حمله هواپیمای بدون‌سرنشین بخش‌هایی از یک مخزن فرآورده‌های نفتی در پالایشگاهی در جنوب روسیه را به آتش کشید. سرویس‌های اطفای حریق گفتند که کمی بعد از دو ساعت موفق شدند آتش را خاموش کنند.

پوتین تلافی کرد: موشک‌باران شدید کی‌یف/ انبارهای نفتی روسیه در آتش سوخت

تاس گفت این حادثه در پالایشگاه ایلسکی در نزدیکی بندر نووروسیسک دریای سیاه در منطقه کراسنودار رخ داده است.

یک روز قبل از آن نیز یک انبار سوخت در نزدیک گذرگاه اتصالی سرزمین اصلی روسیه به شبه‌جزیره کریمه، آتش گرفت.

ونیامین کندراتیف، فرماندار کراسنودار با اشاره به حریق تانکرهای نفتی پالایشگاه ایلسکی، در تلگرام نوشت: دومین شب شلوغ نیروهای اضطراری ما.

میروسلاوا پتسا، خبرنگار بی‌بی‌سی اوکراین ویدئویی از آتش‌سوزی را در توییتر به اشتراک گذاشت.

وی با استناد به گزارش‌های اولیه گفت این حادثه تلفات جانی نداشته و چگونگی شروع آتش‌سوزی را بیان نکرده است.

اوکراین به ندرت مسئولیت حملات هواپیماهای بدون‌سرنشین علیه زیرساخت‌ها و اهداف نظامی، به ویژه در مناطق نزدیک به روسیه را بر عهده می‌گیرد.

مسکو اوکراین را مسئول حمله ۲۹ آوریل که در آن یک انبار نفت در سواستوپل سوخت، می‌داند. ارتش کیف می‌گوید تضعیف لجستیک روسیه بخشی از آماده‌سازی ضد حمله بهاری خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها