کد خبر: 677223
تاریخ انتشار :

دهن کجی رژیم صهیونیستی به اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، درخواست اتحادیه اروپا برای تغییر نماینده رسمی کابینه این رژیم در مراسم «روز اروپا» را که در تل آویو برگزار می شود، رد کرد.

 دهن کجی رژیم صهیونیستی به اتحادیه اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، الی کوهن در گفت‌ وگو با کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: هر کدام از اعضای کابینه می توانند در چنین رویدادهایی مثل مراسم «روز اروپا» شرکت کنند.

وی افزود: بن گویر به نمایندگی از کابینه (رژیم) اسرائیل در مراسم «روز اروپا» شرکت می کند و انتظار دارم در آنجا سخنرانی کند.

پیش از این، دفتر اتحادیه اروپا در تل‌آویو در نامه‌ای به وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی، خواستار تغییر نماینده این رژیم در مراسم «روز اروپا» شده بود.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی قرار است در مراسم «روز اروپا» شرکت کند که اروپایی‌ها اعلام کردند، علاقه‌ای به حضور وی در این مراسم ندارند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» دیروز(یکشنبه) گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است که نماینده ای به مراسم «روز اروپا» در تل آویو اعزام نکند و دوشنبه در اینباره تصمیم خواهد گرفت.

مراسم «روز اروپا» قرار است روز سه شنبه ۹ می (۱۹ اردیبهشت) در تل‌آویو و با حضور دیپلمات هایی از کشورهای مختلف در تل آویو برگزار شود.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد: برخی از اظهارات و عقاید بن گویر با دیدگاه های اتحادیه اروپا در تضاد است و این اتحادیه از نگاه سیاسی وی یا حزبش حمایت نمی کند و درباره فرستادن نماینده رسمی برای حضور در مراسم «روز اروپا» تصمیم نگرفته است.

سفیر یکی از کشورهای اروپایی نیز در گفت‌ وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که ترجیح می دهد با بن گویر و «بزالل اسموتریچ» رهبر حزب «صهیونیسم دینی» دیداری نداشته باشد.

این در حالی است که دفتر بن گویر، حضور وی را در مراسم «روز اروپا» به نمایندگی از کابینه رژیم صهیونیستی تایید کرده است.

نهم می که در اروپا با عنوان «روز اروپا» شناخته می‌شود، سالگرد «بیانیه شومان» است؛ در چنین روزی در سال ۱۹۵۰، روبرت شومان، وزیر خارجه وقت فرانسه در یک نطق تاریخی در پاریس ساختار جدیدی از همکاری سیاسی برای اروپا ارائه کرد که در آن وقوع هرگونه جنگی میان دولت‌های اروپایی را غیرقابل تصور می‌خواند. این پیشنهاد مبنای تشکیل نهادی است که امروزه به عنوان اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.

حضور رهبران احزاب تندرو صهیونیست در کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو، روابط رژیم صهیونیستی با آمریکا و اتحادیه اروپا را بعضا دچار چالش کرده است.

باوجود گذشتن چندماه از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سنت شکنی کرده و هنوز نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نکرده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا بر این باورند که رویکرد افراطی کابینه کنونی رژیم صهیونیستی موجب تقویت مقاومت فلسطین و تسریع فروپاشی این رژیم می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها