کد خبر: 677268
تاریخ انتشار :

پکن: آمریکا رفتار خود در قبال تایوان را اصلاح کند

وزیر خارجه چین در نشست با سفیر آمریکا، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح رفتار واشنگتن در قبال مسئله تایوان، گفت که تثبیت روابط آمریکا-چین یک امر ضروری است.

پکن: آمریکا رفتار خود در قبال تایوان را اصلاح کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «کین گانگ» وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) با «نیکلاس برنز» سفیر آمریکا در پکن دیدار و رایزنی کرد.

کین که میزبان برنز در وزارت خارجه چین بود، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح رفتار واشنگتن در قبال مسئله تایوان، تثبیت روابط آمریکا-چین را یک امر ضروری توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی گفت که تثبیت روابط چین و آمریکا، آنهم پس از اینکه مجموعه‌ای از اظهارات و اقدامات غلط منجر به تنش عمیق در روابط شد، ضروری است.

وزیر خارجه چین همچنین خواستار اصلاح نحوه رفتار آمریکا در موضوع تایوان و جلوگیری از تبدیل‌شدن سیاست اصل «چین واحد» به یک پوسته توخالی شد.

طبق این گزارش، کین در این‌باره توضیح داد: «اظهارات و اقدامات نادرست آمریکا تاکنون، شتاب مثبت روابط با چین را که به سختی به‌دست آمده بود، تضعیف کرده است. دستور کار گفتگو و همکاری توافق‌شده بین دو طرف مختل و روابط دو کشور بار دیگر دچار سردی شده است. اولویت اصلی، تثبیت روابط چین و آمریکا، اجتناب از مارپیچ نزولی و جلوگیری از هرگونه حادثه بین واشنگتن و پکن است».

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن متهم کردن چین به رفتار تحریک‌آمیز و غیر ایمن در دریای جنوبی، گفته بود که هرگونه حمله نظامی به نیروهای فیلیپینی، واکنش واشنگتن را در پی خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

پکن: آمریکا رفتار خود در قبال تایوان را اصلاح کند

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها