کد خبر: 677354
تاریخ انتشار :

سفر وزیر خارجه چین به آلمان با هدف تقویت مناسبات دو جانبه

وزیر امور خارجه آلمان امروز در حالی از همتای چینی خودد در برلین استقبال خواهد کرد که تداوم مناسبات دو جانبه و آماده سازی برای رایزنی‌های بین دو دولت در آینده را از جمله اهداف این سفر برشمرده است.

سفر وزیر خارجه چین به آلمان با هدف تقویت مناسبات دو جانبه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، آنالنا بائر بوک، وزیر امور خارجه آلمان امروز سه شنبه در برلین با چین گانگ، وزیر امور خارجه چین دیدار می کند. کریستوفر برگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه در برلین گفت که این سفر در خدمت "ادامه تبادلات دوجانبه" پس از سفر افتتاحیه بائربوک به چین در چند هفته پیش و "آماده سازی رایزنی های برنامه ریزی شده دولتی است."

چین در حال حاضر تلاش می کند خود را به عنوان یک میانجی در درگیری های بین المللی از جمله جنگ اوکراین قرار دهد. به گفته وزارت خارجه فدرال این مذاکرات باید به جنگ روسیه در اوکراین نیز بپردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: چین نقش مهمی در این موضوع ایفا می کند و این مسئله همچنین "اولویت بسیار بسیار بالایی در سیاست خارجی دارد." وی افزود: آلمان و اروپا علاقه زیادی به برداشتن هر قدم و انجام هر اقدامی دارند که می تواند به پایان دادن به این تجاوز کمک کند.

چین اخیرا خود را به عنوان میانجی در درگیری های بین المللی، هم در خاورمیانه و هم در اوکراین، نشان می دهد. در ماه آوریل، پکن اعلام کرد که برای دستیابی به "توافق سیاسی" در این درگیری، یک هیئت عالی رتبه به اوکراین اعزام خواهد کرد.

چین خود را درجنگ اوکراین بی طرف توصیف می کند و در ماه فوریه یک طرح دوازده ماده ای برای پایان دادن به جنگ اوکراین ارائه کرد. پکن هنوز تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم نکرده است.

به گفته استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان هیچ برنامه ای برای دیدار وزیر امور خارجه چین با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان وجود ندارد. به گفته وی اما باید جلسه ای در دفتر صدر اعظم با رئیس بخش مسئول تشکیل شود. وی تاکید کرد که دولت های هر دو کشور در حال برنامه ریزی برای تشکیل شورای وزیران قبل از تعطیلات تابستانی هستند.

طبق اطلاعات چین، کوین در روزهای آینده به فرانسه و نروژ نیز سفر خواهد کرد. سفر او به اروپا همچنین می تواند به مسئله تایوان یا تحریم های احتمالی علیه شرکت های چینی مظنون به حمایت از ماشین جنگی روسیه نیز بپردازد.

بر اساس گزارش رسانه ها، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا می خواهند درباره بسته جدیدی از تحریم ها علیه روسیه گفتگو کنند. هفت شرکت چینی از بخش فناوری نیز بخشی از فهرست تحریم‌ها هستند.

بائربوک در جریان سفر افتتاحیه خود به پکن در ماه گذشته، نگرانی خود را در مورد خطرات تشدید تنش ها در اطراف تایوان و کاهش حقوق بشر در چین - که پکن آن را رد کرد، ابراز کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها